نخست وزیر بلژیک بر آمادگی کامل نیروهای امنیتی این کشور برای مقابله با تهدیدات تروریستی تاکید کرده است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز، چارلز میشل نخست وزیر بلژیک امروز چهارشنبه در سخنانی تاکید کرد: نیروهای امنیتی پس از حمله تروریستی نافرجام اخیر در ایستگاه متروی بروکسل، همچنان هوشیار و آماده خواهند بود ولی نیازی به افزایش سطح آماده باش وجود ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: در شرایط کنونی نیروهای امنیتی کاملا آماده هستند و نیازی نیست تا سطح هشدارهای امنیتی را به حداکثر ممکن افزایش دهیم.

نخست وزیر بلژیک پس از نشست شورای امنیت ملی گفت: هیچ نشانه ای از قریب الوقوع بودن یک حمله تروریستی دیگر وجود ندارد و وضعیت هشدار امنیتی در سطح 3 باقی خواهد ماند که دومین سطح بالای هشدار است. ما به زندگی عادی ادامه خواهیم داد و به خودمان اجازه مرعوب شدن نخواهیم داد.

در حادثه سه شنبه شب فردی با انفجار چمدان خود در ایستگاه مرکزی قطار بروکسل قصد انجام حمله تروریستی داشت که ماموران امنیتی بلافاصله وارد عمل شدند و با کشتن عامل حمله، عملیات را خنثی کردند. به گفته یکی از شاهدان فرد مهاجم اندکی پیش از وقوع انفجار فریاد الله اکبر سر داده بود.

پس از انجام این حمله ایستگاه قطار بلافاصله تخلیه شد و به محاصره نیروهای امنیتی درآمد. این مسئله موجی از بیم و هراس را در بین مسافران ایستگاه و نیز افرادی که از این منطقه عبور می کردند، برانگیخت.