بشار اسد رئیس جمهور سوریه که ریاست نشست کابینه را در مقر دولت در «کفر سوسه» دمشق برعهده داشت، طرح ملی اصلاحات اداری را کلید زد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سانا، بشار اسد رئیس جمهور سوریه که ریاست نشست کابینه را در مقر دولت در «کفر سوسه» دمشق برعهده داشت، طرح ملی اصلاحات اداری را کلید زد.

وی در این نشست افزود: این طرح به چند محور بستگی دارد که محور نخست آن، ایجاد یک روش همگن برای همۀ وزارتخانه ها از طریق مرکز اندازه گیری و پشتیبانی اداری است که ساختارها و شرح شغل و ایجاد مکانیزم برای اندازه گیری عملکرد و سیستم های داخلی نهادها و اندازه گیری رضایت شهروند و مبارزه با فساد، را مشخص می کند.

این طرح همچنین شامل رصد عملکرد اداری برای ادامه کاربرد استاندارد های معین شده توسط مرکز به منظور ارزیابی وضعیت هر موسسه است.همچنین، طرح ملی اصلاح اداری شامل مرکز خدمت کادرهای بشری است که یک نقشه برای منابع انسانی موجود به طور مفصل و دقیق و نقشه دیگر برای پست های خالی تعیین می کند و ارتباط را میان دو نقشه ایجاد می کند.

بشار اسد گفت: این طرح شامل ایجاد یک پایگاه الکترونیکی با هدف ارتباط با شهروندان و دریافت پیشنهادات و شکایات آنها است.

وی در پایان به برخی مظاهر شوم که طی سالیان گذشته ظاهر شده و به طور مستقیم به حقوق شهروندی ضربه زده است اشاره کرد و آنرا زیبنده کشور ندانست و از وزارتخانه های مربوطه خواسته که در راستای مقابله با فساد و این پدیده ها و مظاهر ناشایست اقدام و تدابیر بازدارنده ای به عمل آورند.