مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه که برای دیداری رسمی به ژاپن سفر کرده است، با فومیو کیشیدا همتای ژاپنی خود در توکیو دیدار و مذاکره کرد.

به گزارش مرور نیوز و بنا به اعلام خبرگزاری آناتولی ترکیه، وزرای امور خارجه دو کشور پس از دیدار دو جانبه نشست خبری مشترک برگزار کردند.
چاووش‌اوغلو در این نشست خبری با تاکید بر روابط تاریخی و فرهنگی ترکیه و ژاپن و توسعه روابط دو کشور در تمامی زمینه ها گفت: ژاپن بزرگترین شریک اقتصادی ترکیه در منطقه غرب آسیاست.
وی با اشاره به حضور سرمایه‌گذاران ژاپنی در ترکیه و مشارکت آنها برای اتمام پروژه‌های زیرساختی مهم افزود: نیروگاه هسته‌ای سینوپ ترکیه با همکاری کشور ژاپن احداث و به بهره برداری خواهد رسید.
وی بیان کرد: برای ایجاد دانشگاه علوم و فنون ترک - ژاپن نیز که در مجلس ملی ترکیه به تصویب رسیده است، گامهای اساسی برداشته خواهد شد.
وی با دعوت از گردشگران ژاپنی برای سفر به ترکیه اظهار کرد: ترکیه و ژاپن در خصوص مسائلی مانند امنیت و تروریسم بسیار حساس هستند.
به گزارش مرور نیوز، در جریان این سفر، هیاتهای تخصصی دو طرف در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین المللی، گسترش همکاری میان دو کشور نیز جلساتی برگزار کرده و به بحث و تبادل نظر پرداختند.
این نخستین سفر رسمی یک وزیر خارجه ترکیه به ژاپن پس از 14 سال محسوب می شود.
چاووش‌اوغلو امروز با نخست وزیر، وزیر اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن دیدار می کند.