وزیر مشاور در امورخارجه امارات روز جمعه به شرط‌های عربستان و متحدانش برای قطر واکنش نشان داد و اعلام کرد، قطر باید با جدیت با این شرایط‌ برخورد کند، در غیر این صورت جدایی این کشور از سایر کشورها محقق می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از شبکه خبری المیادین، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امورخارجه امارات گفت: درز شرط‌ها و خواسته‌های مطرح شده از قطر، عمق بحران را نشان می‌دهد.
بر اساس این گزارش، عربستان و متحدانش امروز (جمعه) فهرست خواسته‌ها و شرط‌های خود را برای برقراری روابط مجدد با دوحه به وسیله نماینده کویت به قطر اعلام کردند.
قرقاش در ادامه گفت: قطر باید با این شرط‌ها با جدیت برخورد کند و در غیر این صورت، جدایی میان این کشور با سایر کشورها محقق می‌شود.
وی تصریح کرد: قطر باید درک کند که راه حل در تهران، بیروت، آنکارا یا سایر پایتخت‌های غربی نیست بلکه در بازگشت اعتماد کشورهای پیرامون به قطر است.
قرقاش همچنین گفت: هدف از درز این اطلاعات، به شکست کشاندن تلاش‌ها برای میانجی‌گری است.
وزیر مشاور در امورخارجه امارات افزود: نمی‌توانیم نقش قطر را مانند اسب تراوا در جوار سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس به عنوان منبعی برای حمایت مالی، سیاسی و رسانه‌‌‌ای برنامه‌های افراطی‌گری، بپذیریم.
بر اساس این گزارش، شبکه تلویزیونی الجزیره بامداد جمعه اعلام کرد که فهرست خواسته‌های کشورهایی که قطر را تحریم کرده‌اند، به وسیله کویت به دوحه تحویل داده شد.
بنا بر آنچه در این لیست آمده است، تعطیلی کامل شبکه الجزیره، قطع تمام روابط دیپلماتیک با ایران و حزب الله از جمله شرط‌های اعلام شده عربستان و متحدانش برای قطر است.
عربستان، امارات، بحرین و مصر پس از متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم و افراط گرایی، روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کردند و مرزهای زمینی و دریایی و هوایی خود را به روی این کشور بستند.
تشدید تنش میان برخی کشورهای عربی با قطر که واکنش‌هایی در سطح منطقه و جهان داشته، همچنان ادامه دارد.