جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس با توجه به اینکه نظرسنجی‌ها برای نخستین بار از جلو افتادن او از رقیبش ترزا می خبر داده‌اند، اعلام کرد که به دنبال اعمال فشار جهت برگزاری یک انتخابات سراسری زودهنگام دیگر است و تاکید کرد که صحبت از باقی ماندن ترزا می در قدرت "مضحک" است.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از ایندیپندنت، رهبر حزب کارگر انگلیس این صحبت‌ها را در جریان سخنرانی در کنفرانس سالانه یونیسون در برایتون مطرح کرد و در عین حال نسبت به افزایش محبوبیت حزبش در نظرسنجی‌های جدید اظهار رضایت کرد.

این در حالی است که میزان محبوبیت جرمی کوربین از زمان برگزاری انتخابات سراسری چند روز پیش رو به افزایش بوده و به دنبال افزایش فشار بر ترزا می، نخست وزیر انگلیس است.

کوربین به نشریه دیلی میرور گفت: ترزا می تقاضای انتخابات را کرد تا یک ائتلاف آشوب زده نداشته باشد اما این دقیقا همان چیزی است که ما به دست آورده‌ایم. به نظر نمی‌رسد که آنها با گذشت دو هفته بعد از انتخابات هنوز توانسته باشند با حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلند شمالی به توافق دست یابند.

او گفت: ما این دولت را در هر قدمی به چالش خواهیم کشید و برای برگزاری یک انتخابات سراسری زودهنگام تلاش خواهیم کرد.

این اظهارات رهبر حزب کارگر در حالی مطرح شده که بر طبق یک نظرسنجی یوگاو وی برای نخستین بار آرای بیشتری از سوی پاسخ گویان درخصوص اینکه چه کسی نخست وزیر بهتری برای انگلیس خواهد بود، به دست آورده است.

همچنین 35 درصد هم معتقد بودند که جرمی کوربین بهترین نخست وزیر خواهد بود که یک درصد بیشتر از آرای ترزا می بود.