نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل، شورای امنیت و اعضای برجسته این سازمان اعلام کرد که شورای امنیت در برخورد با برخی از کشورهای حامی تروریسم از جمله پاکستان صادقانه عمل نمی‌کند.

به گزارش مرور نیوز، «محمود صیقل» نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل اعلام کرد برخی از کشورهای عضو شورای امنیت حتی حاضر نیستند که نام پاکستان در این شورا برده شود.

وی به «طلوع‌نیوز» گفت: حملات اخیر تروریستی در افغانستان و به ویژه حمله به دادگاه عالی، کشتار سربازان پایگاه ارتش در شمال افغانستان و بیمارستان 400 تختخوابی کابل به وضوح قابل درک بوده که در داخل خاک پاکستان طراحی شده بودند.

صیقل اظهار داشت : شورای امنیت سازمان ملل در برخورد با کشورهای حامی تروریسم برخورد دوگانه‌ دارد.

نماینده افغانستان در سازمان ملل تصریح کرد: زمانی که از پاکستان درباره حمایت از تروریسم نام برده می‌شود برخی از اعضای این شورا موافق نیستند حتی برخی از این کشورها نیز از گروه‌های تروریستی برای اهداف شخصی خود حمایت می‌کنند.

نمایندۀ افغانستان در سازمان ملل پیش از این نیز گفته بود که در شانزده سال گذشته، تعداد زیادی از رهبران گروه‌های «تروریستی»، از جمله «اسامه بن‌لادن» رهبر شبکۀ القاعده، «ملا عمر» و «ملا اختر منصور» و سایر رهبران گروه طالبان، در پاکستان پناه گرفته و در آنجا نیز کشته شدند.

محمود صیقل همواره بر نیاز فوری برای اجرای درست قطعنامه‌های موجود شورای امنیت سازمان ملل درباره مبارزه با تروریسم تاکید کرده است.

وی گفته که پناه دادن به گروه‌های مخالف مسلح توسط اسلام‌آباد نقض آشکار حاکمیت کشورهای دیگر است و تخطی روشن از قطعنامه‌های 1373 و 2255 شورای امنیت سازمان ملل محسوب می‌شود.

«هواچون‌اینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین روز گذشته اعلام کرد که دنیا باید بپذیرد که اسلام‌آباد در حال مبارزه با تروریسم است و پاکستان باید در این مبارزه مورد حمایت قرار بگیرد.

چین نیز یکی از کشورهای حامی پاکستان در شورای امنیت سازمان ملل است که با هرگونه اقدام این سازمان علیه پاکستان مخالفت می‌کند.