در حالی جبهه غرب رقه شاهد درگیری‌های جدیدی میان نیروهای دموکراتیک سوریه و داعش است، شورای مدنی شهر رقه که پپش‌بینی می‌شود پس از بیرون راندن داعش از این شهر کنترل آن را به عهده بگیرد، 83 داعشی را در راستای نشان دادن حسن نیت عفو کرد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، نیروهای دموکراتیک سوریه مورد حمایت آمریکا پیشرفت چشمگیری در جنگ علیه داعش در رقه داشته‌اند.

فرماندهان ارشد نیروهای دموکراتیک سوریه پیش‌بینی کرده‌اند طی چند ماه آینده کنترل رقه را در دست بگیرند و این ضربه قوی به داعش خواهد بود.

همزمان با عید فطر شورای شهر رقه 83 تن از اعضای داعش را به مقر خود در روستای عین عیسی واقع در شمال رقه منتقل کرد و آن را مورد عفو قرار داد.

لیلی مصطفی از رهبران شورای شهر رقه در سخنرانی خود اعلام کرد: این افراد تندرو آزاد می‌شوند زیرا که آنها دست‌شان به خون افراد بیگناه آلوده نشده و در هیچ کدام از پایگاه‌های داعش کاری انجام نداده‌اند.

عمر علوش یکی از اعضای شورا به خبرگزاری رویترز گفت که شورا هرگز قصد بخشش و عفو مسئولان ارشد داعش یا هر کسی که دستش به خون آلوده شده را ندارد.

این در حالی است که درگیری‌ها بار دیگر میان نیروهای دموکراتیک سوریه و اعضای داعش در غرب رقه، در راستای عملیات خشم فرات برای بیرون راندن داعش رخ داد.

فعالان محلی اعلام کردند که درگیری‌ها در محورهایی در اطراف دو محله «البرید» و «حطین» در بخش غربی شهر رقه به دنبال حملات علیه افراد مسلح داعش آغاز شد که انفجار خودروهای بمب‌گذاری شده از سوی داعش را به همراه داشت.

در این راستا منابع نظامی گزارش دادند: نیروی هوایی سوریه، پایگاه‌های داعش را در مناطق نزدیک به روستاهای «خزبه زیدان» و «ابوالعلوج» در جنوب غرب شهر رقه هدف قرار داد.

شبکه روسیا الیوم همچنین گزارش داد، نیروهای ارتش سوریه بر مقرهایی جدید در جاده اثریا - خناصر در حومه جنوبی حلب تسلط یافتند.