گروهی ملقب به «ما ناشناس هستیم» اقدام به هک وب‌سایت وزارت امور خارجه ایتالیا کرده و آنطور که گفته‌شده، برخی اطلاعات این وزارت خانه به سرقت رفته است.

به گزارش مرور نیوز وزارت امور خارجه ایتالیا بیان کرد که کارشناسان در حال بررسی دلایل هک شدن وب‌سایت این وزارتخانه هستند. طبق اعلام رویترز، گروهی ملقب به «ما ناشناس هستیم» اقدام به هک وب‌سایت وزارت امور خارجه ایتالیا کرده و آنطور که گفته‌شده، برخی اطلاعات این وزارت خانه به سرقت رفته است.
هک وب سایت وزارت امور خارجه ایتالیا

وزارت امور خارجه ایتالیا در اطلاعیه‌ای که منتشر نمود، آورده است که بعد از هک شدن وب‌سایت وزارت امور خارجه و امور بین‌الملل، شکایت‌نامه‌ای تنظیم و تسلیم مراجع ذی‌صلاح کرده و تحقیقات در این خصوص در جریان است. این وزارت خانه جزئیات بیشتری درباره عاملان و منشأ این حملات هکری فاش نکرد و هنوز میزان اطلاعات به سرقت رفته از این وب‌سایت مشخص نیست.

گفتنی است که در تاریخ 19 ژوئن، وب‌سایت «cyberguerrilla.org» با انتشار مطلبی اعلام کرد که سایت وزارت امور خارجه ایتالیا هک شده است. وزیر امور خارجه ایتالیا «Angelino Alfano»، ادعا کرد که برخی اطلاعات این وزارت خانه به سرقت رفته است.

در مطلب منتشرشده بر روی وب‌سایت مذکور از قول هکرها آمده که: «میدانیم که وزارت امور خارجه ایتالیا باید هزینه این حمله را بپردازد. در ضمن اطلاعات با ارزشی از این وب‌سایت به سرقت رفته است.» و این نوشته توسط فرد یا گروهی به نام «ما ناشناس هستیم» امضا شده است.

این وب‌سایت برخی اطلاعات مانند جداول، لیست سفرها، فایل‌های اکسل، آدرس ایمیل و دیگر اطلاعات را منتشر کرده است اما مشخص نیست که این اطلاعات معتبر است یا خیر.

وزارت امور خارجه ایتالیا؛ سال گذشته نیز هدف حمله سایبری قرارگرفته بود. مقامات این کشور در آن زمان به دست داشتن روسیه در آن حمله سایبری مشکوک بودند.