رای دهندگان ایتالیایی در بیش از ۱۰۰ شهر این کشور برای انتخاب شهردار در دور دوم انتخابات شرکت کردند.

به گزارش مرور نیوز، نزدیک به ۴.۳ میلیون از رای دهندگان امروز  (یکشنبه) برای حضور در دور دوم انتخابات شهرداری به پای صندوق‌های رای می‌روند، رای گیری در مناطقی برگزار می شود که هنوز هیچ یک از کاندیداها نتوانسته‌اند در دور اول انتخابات بیش از ۵۰ درصد از آرا را کسب کنند.

به نظر می‌رسد نتایج رای‌گیری دور دوم باعث تقویت جایگاه احزاب راست میانه شود. این در حالی است که تنها کمتر از یک سال به برگزاری انتخابات سراسری باقی مانده است. راست میانه  تحت نفوذ "لیگ شمالی" و حزب "فورزا ایتالیا"ی سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر پیشین ایتالیاست.

اوضاع سیاسی در ایتالیا مدتی پیش از برگزاری این رای گیری کمی دچار تنش بود چون توافق برای اصلاح روند انتخاباتی در میان احزاب اصلی در پارلمان این کشور شکست خورد.

ناکامی در این توافق به نظر شانس برگزاری انتخابات زودهنگام را در پاییز سال جاری میلادی از میان برد اما ائتلافی که از پائولو جنتیلونی، نخست وزیر حمایت می‌کند، شکننده است و تحلیلگران می‌گویند تصمیم برای برگزاری انتخابات زودهنگام را هنوز نمی‌توان رد کرد.

باوجود آنکه این رای گیری برای تعیین شهردارها یکی از آخرین‌ها پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی محسوب می‌شود، اما عوامل محلی می‌گویند این رای گیری بازتاب مشخص از مواضع احزاب نیست.