«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر روز یکشنبه انگلیس با انتشار پیام ویدئویی، عید سعید فطر را به مسلمانان این کشور تبریک گفت.

به گزارش مرور نیوز، کوربین در این پیام ویدئویی گفت: مسلمانان در سراسر کشور خود را برای مراسم عید فطر، در حالی که ماه مبارک رمضان به پایان نزدیک می شود، آماده می کنند.
وی با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در انگلیس و آتش سوزی برج مسکونی گرنفل که بر اثر آن تاکنون 79 نفر کشته اند افزود: کشور طی هفته های اخیر لحظات سختی را پشت سر گذاشته است. برخی از ساکنان برج گرنفل پس از وقوع آتش‌سوزی مسلمانی بوده‌اند که برای سحر از خواب بیدار شده و بدون واهمه به سمت همسایگانشان شتافتند تا جان آن‌ها را نجات دهند.
رهبر حزب کارگر افزود: در جریان حمله فینزبری پارک در ساعات اولیه بامداد دوشنبه گذشته نیز، تمام مردم جامعه، حمایت خود را نسبت به آسیب دیدگان ابراز کردند .
کوربین این رفتارها را ناشی از عشق انسان‌ها به یکدیگر و جلوه‌ای از همبستگی جامعه انگلیس توصیف کرد.
رهبر حزب کارگر افزود: امروز مسلمانان خود را برای جشن عید فطر در مساجد، مراکز اسلامی و خانه‌هایشان در سراسر کشور آماده می‌کنند.
وی در پایان گفت: اوقات خوبی را در کنار خانواده، دوستان و همسایگانتان آرزو می‌کنم و امیدوارم از غذای خوب و آیین هدیه دادن لذت ببرید.
پیش از این «ترزا می» نخست وزیر و «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس نیز عید فطر را به مسلمانان تبریک گفتند.
مرکز اسلامی انگلیس روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که روز دوشنبه مطابق با اولین روز ماه شوال و عید سعید فطر است.
در بیانیه مرکز اسلامی انگلیس آمده است: با تبریک عیدسعید فطر و آرزوی قبولی طاعات شما، به اطلاع می رساند، با توجه به اعلام نظر کارشناسی ستاد استهلال دفتر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی، در انگلیس و سایر کشورهای اروپایی دوشنبه 25 ژوئن 2017 اولین روز ماه شوال و مصادف با عیدسعید فطر می باشد.
جمعیت مسلمانان در انگلیس در زمان حاضر نزدیک به 3 میلیون نفر است.