دولت هند هزینه صدور روادید برای تعدادی از کشورها از جمله آمریکا،انگلیس ،کانادا ، استرالیا،ایرلند ،نیوزیلند ،پاکستان و ایران را 50 درصد افزایش داد.

به گزارش مرور نیوز، یک مقام آگاه در دولت هند که خواست نامش محفوظ بماند روز سه شنبه اظهار کرد هم اکنون تعدادی از کشورها از جمله استرالیا، امریکا و نیوزیلند محدودیت هایی را برای صدور روادید کوتاه مدت برای هند درنظر گرفته اند.
این مقام دولتی تصریح کرد:افزایش هزینه صدور روادید به صورت دوره ای و اغلب اقدامی متقابل با هدف هماهنگ کردن هزینه های صدور روادید صورت می گیرد.
'اس ایرودایارجان' کارشناس مهاجرتی هند اظهار کرد بازار کار در خارج از کشور دائم در حال تغییر است و دهلی نو باید متناسب با این تغییرات ،تمهیدات لازم را برای مبارزه با این چالش ها در نظر بگیرد.
دولت صدور روادید توریستی برای متقاضیان تعدادی از کشورها را با اعتبار یک سال از 100 به 153 دلار و بیش از یک سال را به 306 دلار افزایش داده است .
همچنین هزینه صدور روادید برای شهروندان انگلیسی برای یکسال از 162 به 248 دلار و برای پنج سال نیز از 484 به 741 دلار افزایش یافته است .
یک مقام دولت هند خاطرنشان کرد افزایش هزینه صدور روادید برای شهروندان انگلیسی ،اقدامی متقابل است .
هند همچنین هزینه صدور روادید کار برای شهروندان کانادا،ایرلند،فرانسه ،استرالیا،نیوزیلند و تایلند را به 459 دلار افزایش داده است.