ترکیه نیروهای بیشتری را به قطر اعزام کرد.

به گزارش مرور نیوز، قطر اعلام کرد که نیروهای بیشتری از ترکیه به پایگاه هوائی العدید برای پیوستن به نیروهای مستقر در این پایگاه منتقل شدند و نیروهای مستقر در پایگاه از اوایل هفته گذشته تمرینات نظامی خود را آغاز کرده اند.
خبرگزاری قنا روز پنجشنبه به نقل از اداره آموزش و اطلاعات وزارت دفاع قطر گزارش داد :نیروهای ترکیه طبق توافق دوحه و آنکارا در تمرینات نظامی مشترک مشارکت خواهند کرد.
قنا اعلام کرد: تمرینات نظامی مشترک براساس توافقنامه دفاعی دوحه و آنکارا برگزار می شود و هدف از این تمرینات بالا بردن توانمندی های دفاعی نیروهای قطری و تُرک و مبارزه با تروریسم و حفظ امنیت و آرامش در منطقه است .
خالد بن محمد العطیه وزیر مشاور امور دفاعی قطر نیز هم اکنون در آنکارا به سر می برد و با "فکری ایشیق" وزیر دفاع ترکیه مذاکره می کند.
ترکیه بارها مخالفت خود با محاصره قطر را اعلام کرده است . رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در واکنش به محاصره و تحریم قطر اعلام کرد : ما تحریم های قطر را اقدامی درست نمی دانیم و همچنان به توسعه روابط خود با دوحه ادامه خواهیم داد.
پارلمان ترکیه روز 7 ژوئن 2017 پیشنویس قانونی را تصویب کرد که به دولت اجازه می دهد یگان های مسلح را در خاک قطر مستقر کند.
پیش بینی می شود که قطر طبق توافقنامه ای که سال 2014 با ترکیه امضاء کرد ، یک پایگاه نظامی برای دولت آنکارا در خاک خودش احداث کند.
عربستان ، امارات ، بحرین و مصر برای پایان دادن به تحریم های قطر 13 پیشنهاد ارائه کرده ند که تعطیل کردن پایگاه نظامی ترکیه که هنوز احداث نشده است ، یکی از این پیشنهادها است .

214