رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان از تصمیم ناتو برای افزایش نیرو در افغانستان استقبال کرد و گفت که این افزایش نیرو حاکی از جدی تر شدن مبارزه با تروریسم در کشور خواهد بود.

به گزارش مرور نیوز، «عبدالله عبدالله» در صفحه اجتماعی خود نوشت که تصمیم وزیران دفاع عضو پیمان ناتو در حمایت از مردم و حکومت افغانستان برای مبارزه با تروریسم جهانی، یک بار دیگر اراده جدی متحدان بین المللی افغانستان را به نمایش گذاشت.
نشست وزیران دفاع کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته در بروکسل، پایتخت بلژیک برگزار شد که نشست روز پنجشنبه به موضوع افغانستان اختصاص داشت.
«ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ناتو در این نشست گفت که 28 کشور عضو ناتو برای اعزام سربازان خود به افغانستان تمایل دارند، اما 15 کشور آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرده اند.
به گفته وی، هزاران سرباز تازه نفس از کشورهای عضو این پیمان برای آموزش نظامیان افغان و مشورت دادن به آنان، به افغانستان اعزام خواهند شد، اما وارد جنگ مستقیم نخواهند شد.
«مایکل فالون»، وزیر دفاع انگلیس نیز در نشست بروکسل گفت که لندن، 100 سرباز تازه نفس به افغانستان اعزام می کند و شمار نظامیان این کشور را در افغانستان را به 600 تن خواهد رسانید.
کشورهای عضو ناتو در حال حاضر حدود 13 هزار نیروی نظامی در افغانستان دارند.
رئیس اجرائی دولت اففانستان افزود که حمایت از نیروهای ویژه که توانائی خود را در جنگ با تروریسم، به اثبات رسانده‌اند، تجهیز نیروی هوایی که به حمایت هوائی از نیروهای زمینی در جنگ منجر می شود و آموزش کادرهای فرماندهی نیروهای امنیتی و دفاعی، نمایانگر این واقعیت است که مبارزه با تروریزم در افغانستان جدی ‌تر می‌شود.»