افسران و مسئولان برجسته وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اخیرا نشست گسترده‌ای برای بررسی نحوه حذف جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در جریان جنگ آتی برگزار کردند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین ، افسران و مسئولان صهیونیستی در این دیدار که هفته گذشته در یکی از پایگاه های نظامی واقع در جنوب فلسطین اشغالی برگزار شد، راه های حذف جنبش حماس را مورد بررسی قرار دادند و این تحولی در راهبرد رژیم صهیونیستی به شمار می رود.

مجله اسرائیل دیفنس در گزارش خود این سوال را مطرح کرده است که آیا اسرائیل در جنگ آتی به جای اکتفا به ایجاد توان بازدارندگی در برابر حماس، درصدد نابودی کامل حکومت حماس در غزه برخواهد آمد تا این جنبش دوباره عملیات های موشکی خود از غزه به سمت شهرک های صهیونیست نشین را از سر نگیرد؟

در این گزارش آمده است که این فرضیه با تفکر اویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بیشتر همخوانی دارد و در صورت صدور دستورات لازم از سوی مراجع سیاسی این رژیم به فرماندهان نظامی و امنیتی عملیات ها، تل آویو آماده تحقق چنین هدفی خواهد بود.

در گزارش دیگری که در پایگاه خبری "واللا" منتشر شده، آوی اسخاروف کارشناس مسائل عربی تاکید کرده است که باریکه غزه در سایه بحران انسانی شدید کنونی که ناشی از قطع جریان برق است، تهدیدی مستقیم برای رژیم صهیونیستی به شمار می رود.

وی خاطر نشان کرده است که در این شرایط باید این سوال مطرح شود که جنبش حماس به عنوان طرف حاکم بر نوار غزه چطور با این وضعیت بحرانی تعامل خواهد کرد؛ به ویژه که امکان صدور بحران داخلی به خارج وجود دارد؛ هر چند که حماس نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از وقوع جنگ جدید با اسرائیل انجام می دهد.

این کارشناس صهیونیست تصریح کرده است که تهدید باریکه غزه به قوت خود باقی است؛ هر چند که حماس از جدیت خطراتی که در صورت بروز جنگ جدید این جنبش را تهدید خواهد کرد، آگاه است و ترجیح می دهد اوضاع باریکه غزه را به آتش بکشد.

وی افزود حماس به خوبی می داند که وضعیت غزه ساده نیست و شرایط اقتصادی به سمت وخامت بیشتر می رود و این وضعیت می تواند پایگاه مردمی آن میان فلسطینیان را تهدید کند.

اسخاروف با اشاره به نرخ باای 67 درصدی بیکاری در میان گروه سنی 20 الی 24 ساله در باریکه غزه (در حالی که این آمار در کرانه باختری 30 درصد است) تاکید کرد که غزه بر روی یک بمب ساعتی آماده انفجار قرار گرفته است.
این در حالی است که رژیم صهیونیستی در سه جنگ اخیر علیه نوار غزه نیز حذف کامل جنبش حماس از نوار غزه را در دستور کار خود قرار داده بود، اما با وجود به کار گیری تمام توان نظامی خود نتوانست موفقیتی در این زمینه کسب کند و حماس پس از هر جنگ با تداوم عملیات های موشکی و مقاومتی خود نشان داده است که قویتر از قبل به فعالیت خود ادامه می دهد.