سفیر قطر در ترکیه با ابراز تعجب از اظهارات مقامات کشورهای تحریم کننده قطر گفت: آنها می گویند هدف ما از این تحریم ها ایران است ولی از دوحه می خواهند روابط نظامی خود را با ترکیه قطع کند.

به گزارش مرور نیوز، سالم بن مبارک آل شافی در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی عربی افزود : کشورهای تحریم کننده قطر خودشان هم سرگردان هستند. آنها دلیل اصلی بحرانی که ایجاد کرده اند را نمی دانند و بهانه هایی که می آورند ضد ونقیض است؛ یک بار می گویند به خاطر حمایت قطر از تروریسم است و بار دیگر می گویند به خاطر اختلافاتی است در بیست سال گذشته روی هم جمع شده است.
آل شافی گفت: آنها می گویند بحران به امنیت ملی شان مربوط است اما وقتی فهرست مطالبات آنها را نگاه کنیم می بینیم که خواستار بستن فلان سایت و تعطیلی فلان شبکه هستند، از طرفی می گویند هدف ما ایران است، اما از طرف دیگر از ما می خواهند روابط دفاعی خود را با ترکیه قطع کنیم، از یک سو می گویند این بحران به خاطر اختلافات بیست ساله است و از سوی دیگر در مطالباتشان مواردی را می بینیم که در کمتر از بیست روز اخیر بوجود آمده است.
سفیر قطر در ترکیه این رفتارها را خام و نشان دهنده حالت سرخوردگی کشورهای تحریم کننده توصیف کرد وگفت: جامعه بین المللی چنین چیزی را تحمل نمی کند و ما اکنون به خوبی می دانیم که هدف آنها تسلیم کردن قطر از طریق تحریم و تحمیل قیمومیتشان بر ماست.
وی با تاکید بر اینکه قطر قادر به تحمل این تحریم هاست، افزود : کشورهای تحریم کننده از پشت به ما خنجر زدند ما از آنها که خودشان را برادر و دوست ما می دانستند چنین توقعی نداشتیم اما اکنون برای حل مشکلات خود ازجمله حمل ونقل و امور تجاری، جایگزین هایی یافته ایم و تلاش می کنیم به مرور زمان برای همیشه ازهمین جایگزین ها استفاده کنیم.