یک گروه مدافع حقوق مهاجران ویدیو هایی را منتشر کرده اند که نشان می دهند پلیس "مینتون" فرانسه قوانین مربوط به پذیرش مهاجران را نقض کرده و آنها را به سمت خاک ایتالیا رانده است.

به گزارش مرور نیوز از پایگاه خبری روسیا الیوم، یک ویدیوی 11 دقیقه ای که در پایگاه اینترنتی فرانس اینفو "France Info" منتشر شده است نشان می دهد که پلیس فرانسه در حین بازرسی یکی از قطارهای شهر مینتون از 4 مهاجر که دو تا از آنها کودک بودند خواستند قطار را ترک کرده و بازگردند.
این پایگاه اینترنتی در گزارشی درباره ویدئوی منتشر شده توسط گروه "Roya Solidaire برای دفاع از حقوق مهاجران" نوشت: "در این ویدیو حتی یک بار نشنیدیم که پلیس از دو مهاجر خردسال بخواهد درخواست پناهندگی کنند با اینکه این دو مهاجر طبق قانون از چنین حقی برخوردار بودند".
در گزارش این پایگاه آمده است پلیس پس از بازرسی، این مهاجران را به سمت قطاری که عازم شهر ایتالیایی "ونتیمیگلیا" بود هدایت کرد و آنها را بدون بلیط و فقط با حکم منع ورود به فرانسه که از پلیس مینتون دریافت کرده بودند به ایتالیا فرستاد.
در این گزارش تصریح شده است که این 4 مهاجر در شهر "ونتیمیگلیا" از حمایت و کمک یک کلیسای محلی برخوردار شده اند.
"مینتون" آخرین شهر مرزی فرانسه در مرزهای این کشور با ایتالیاست و نقطه مقابل آن در آن سوی مرز در ایتالیا، شهر "ونتیمیگلیا" قرار دارد.
شایان ذکر است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا از چند سال پیش با هجوم آوارگان و پناهجویانی از کشورهای خاورمیانه به خصوص سوریه، عراق و افغانستان و نیز برخی کشورهای آفریقایی رو به رو هستند.