همزمان با افزایش تنش در شبه‌جزیره کره رسانه‌های کره‌جنوبی از تحویل یک زیردریایی پیشرفته به نیروهای مسلح این کشور خبر دادند.

به گزارش مرور نیوز، رسانه رسمی کره‌جنوبی «یونهاپ» به نقل از سازمان تدارک تسلیحات این کشور گزارش داد که طی مراسمی یک زیر دریایی غول‌پیکر 1.800 تُنی جدید به نیروی دریایی این کشور تحویل داده‌ شده‌ است.

«چوی هی کیونگ» مدیر اجرایی طرح ساخت این زیردریایی در گفتگو با «یونهاپ» اظهار کرد: زیردریایی «یوگوان سان» از نوع زیردریایی‌های درجه بالا با موتور دیزلی است که توانایی رصد‌کردن همزمان 300 هدف زیردریایی را دارد.

وی افزود: یوگوان سان کاملا مجهز به سیستم باطری کامل است و قدرت عملیاتی آن در زیر آب بیش از 10 روز است بدون آنکه لحظه‌ای به سطح آب بیاید.

این مقام کره‌جنوبی همچنین با اشاره به اینکه کره‌جنوبی تنها 15 زیردریایی دارد گفت: کره‌شمالی در حال حاضر بیش از 80 زیر دریایی دارد و ساخت این زیردریایی جدید تلاشی برای پر کردن این اختلاف زیاد بین شمار زیردریایی‌های کره‌شمالی و کره‌جنوبی است.

تنش بین دو کره در سالهای اخیر با آزمایش‌های پیاپی موشکی و هسته‌ای پیونگ‌یانگ به شدت افزایش یافته گرچه آغاز گفتگو برای حل اختلاف‌ها بخشی از سیاست رئیس‌جمهوری جدید کره‌جنوبی است.