یک منبع حاضر در ائتلاف معارض موسوم به «الائتلاف الوطنی السوری» اعلام کرد که آمریکا و عربستان قصد دارند چند استان را به عرب‌های معارض و چند منطقه را به کُردهای سوریه بدهند.

به گزارش مرور نیوز، منابع خبری از هماهنگی بالای اطلاعاتی آمریکا و عربستان برای انتقال فعالیتهای ائتلاف معارض موسوم به «الائتلاف الوطنی السوری» از ترکیه به سوریه خبر میدهند.

روزنامه «ینی شفق» ترکیه اعلام کرد که ریاض و واشنگتن شهر رقه را برای محل استقرار ائتلاف الوطنی در نظر گرفته اند که هم اکنون نیروهای دموکراتیک سوریه در آن با داعش درگیر هستند.

آمریکا برای این اجرای این طرح بودجه ای به میزان 100 میلیون دلار در نظر گرفته و در تلاش است که اعضای حاضر در این ائتلاف، با طرح مذکور موافقت کنند و در صورت عدم پذیرش، به تهدید و باجخواهی مخالفان روی خواهد آورد.

یک منبع در الائتلاف الوطنی اعلام کرد که سرویس جاسوسی آمریکا و عربستان از چند مدت پیش این طرح را کلید زده اند و در راستای تحقق اهداف خود دست به هر اقدامی میزنند.

وی تأکید کرد که «احمد الجربا» رئیس پیشین ائتلاف در جریان سه نشست مختلف در ریاض و مصر به صورت تلویحی به این طرح اشاره کرد.

به گفته این منبع، بر اساس این طرح، قرار است که حمص، حلب، دیرالزور و رقه به معارضان عرب سوریه داده شود تا حکومت مخصوص خود را در این مناطق ایجاد کنند.

وی در پایان تأکید کرد که آمریکا برای معارضان عرب شرط گذاشته است که «حسکه، تل ابیض، منبج، قامسلی، رأس العین، شیخ عیسی، عفرین و الدرباسیه» را به عنوان اراضی متعلق به یگانهای مدافع خلق کُرد به رسمیت بشناسند.