نشریه دیلی اندسندی اکسپرس نوشت: نیروهای ویژه انگلیس، در جریان عملیات‌های شبانه در افغانستان با خونسردی افراد غیرنظامی و بی‌دفاع را می‌کشتند و سپس آنها را به عنوان فرماندهان طالبان معرفی می‌کردند.

به گزارش مرور نیوز، یافته‌های یک نشریه انگلیسی نشان می‌دهد نیروهای ویژه انگلیس، در جریان عملیات‌های شبانه در افغانستان پس از کشتن افراد غیرنظامی و بی‌دفاع، آنها را به عنوان فرماندهان طالبان معرفی می‌کردند.

نشریه دیلی اندسندی اکسپرس چاپ انگلیس به عملکرد غیر قانونی نیروهای ویژه انگلیس در افغانستان که به نام ساس (SAS) از آنها یاد می‎شوند پرداخته و از قول یک نظامی سابق این نیروها که هویت وی افشا نشده‎ است، می‎نویسد: زمانی‎که عملیات شبانه به میزان وسیع در افغانستان آغاز شد، غیرنظامیان افغان در جریان این عملیات کشته می‎شدند، بعداً در سطح عالی امنیت تائید می‎کرد که آنها افراد غیرنظامی نبوده، بلکه فرمانده طالبان بوده‎اند.

اظهارات این نظامی انگلیسی بعد از آن منتشر می‎شود که در مورد ادعای اینکه نیروهای ویژه ساس(SAS) انگلیس در جریان ماموریت در افغانستان، افراد غیرنظامی را با خونسردی کشته و در مورد رویدادها گزارش نادرست داده‎اند، پلیس نظامی شاهی انگلیس (RMP) تحقیقات را آغاز کرد.

نشریه دیلی اندسندی اکسپرس از قول این نظامی انگلیسی می‎نویسد که در موارد خاص در کنار اجساد فرمانده غیر مسلح طالبان اسلحه گذاشته می‎شد، تا ثابت شود که آ‎نها تروریست بوده‎اند.

نشریه دیلی اندسندی اکسپرس اظهارات سرگرالد هاوارت وزیر سابق دفاع انگلیس را نیز منتشر کرده که گفته ‎است، قبل از آغاز هرگونه تحقیقات باید خیلی احتیاط شود، چون می‎تواند به نیروهای ویژه ساس (SAS) زیان برساند.

به گفته وی نیروهای ویژه انگلیس از اعتبار و عناوین عالی در جهان برخوردار و اگر در دادگاه فعالیت‎های محرمانه آنها بررسی شود، احتمال دارد که به این نیروها زیان برسد.