رئیس سازمان ثبت احوال قرقیزستان گفت: انتظار داریم تقریبا 3 میلیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

به گزارش مرور نیوز، «داستان داگایف» رئیس سازمان ثبت احوال قرقیزستان در جلسه دولتی مربوط به آمادگی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، گفت: انتظار داریم تقریبا 3 میلیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

این جلسه تحت ریاست «محمد‌قالی عبوالقاضی‌اف» معاون نخست وزیر برگزار شد.

داگایف ادامه داد: در هر شهرستان ستادهای سازمان ثبت احوال کشور فعال شدند که اطلاعات مربوط به رأی‌دهندگان را مورد تجدید نظر و بررسی قرار می‌دهند.

وی افزود: 9500 نفر در انتخابات برای تشخیص هویت و 500 متخصص برای آموزش جذب می‌شوند، همچنین برای تسهیل پیدا کردن حوزه انتخاباتی ابزارهای جدیدی طراحی شدند.

داگایف تصریح کرد: رأی‌دهندگان برای یافتن حوزه انتخاباتی خود می‌تواند به شماره 119 پیامک ارسال کنند.

نمایندگان وزارت کشور در این جلسه گفت: در روز انتخابات نمایندگان پلیس در هر حوزه انتخاباتی حضور خواهند داشت و برای تأمین امنیت 9 هزار کارمند وزارت کشور مشغول به کار بوده و تا پایان انتخابات اقدامات امنیتی تقویت می‌شود.

معاون نخست وزیر قرقیزستان با اشاره به ضرورت مبارزه با خرید آراء رأی‌دهندگان، تصریح کرد: حوزه‌های انتخاباتی باید امن باشند و نهادهای دولتی باید برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کمک همه جانبه و به موقع ارائه بدهند.

انتخابات ریاست جمهوری قرقیزستان 15 اکتبر سال جاری برگزار می‌شود.

تاکنون 26 نفر در کمیته انتخاباتی مرکزی نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت کردند که 4 نفر از آنان از طرف احزاب سیاسی و 22 نفر دیگر به طور مستقل مطرح شدند.