کره جنوبی اعلام کرد :در پی بالا گرفتن منازعات تجاری با آمریکا و اعمال تعرفه های این کشور بر روی بخش های صنعتی این کشور از واشنگتن به سازمان تجارت جهانی شکایت می کند.

به گزارش مرور نیوز، پاک اون گیو نامزد وزارت تجارت کره جنوبی تاکید کرده است که اوضاع اصلا برای این کشور مطلوب نیست و فشارهای تجاری آمریکا موجب می شود تا شکواییه ای علیه آمریکا تسلیم سازمان تجارت جهانی شود.
وی خاطر نشان کرد که دولت آمریکا در حال اعمال تعرفه های سنگین بر روی بخش های صنعتی بخصوص صادر کنندگان فولاد است و به همین دلیل فشار بر صنایع کره در حال افزایش است.
مقام کره ای گفت که ما دارای توافق تجارت آزاد با آمریکا هستیم که الان دولت در واشنگتن می گوید از آن رضایت ندارد و به طور یکجانبه تعرفه اعمال کرده است که با این حساب می توان علیه واشنگتن به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد.
دولت کره جنوبی تاکید دارد که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا اصلا از توافقی که سال 2012 میلادی به عنوان پیمان تجارت آزاد میان دو کشور امضا شد راضی نیست و آن را توافق وحشتناک توصیف کرده است.
ترامپ که بسیاری از برنامه و اقدامات دولت باراک اوباما رییس جمهور سابق آمریکا را مورد سوال قرار داده و در حال توقف و یا تحول در آنهاست ، از این توافق هم انتقاد کرده است.
او دو ماه قبل این توافق را یکی از بدترین توافقات تجاری میان دو کشور دانست اما در شرایطی که تصور می شد مساله ساکت شده است بار دیگر در جریان سفر مون به امریکا در ماه جاری میلادی گفت که خواستار تکرار مذاکرات در باره این توافق است.
کره جنوبی این درخواست را به منزله تلاشی از سوی آمریکا مبنی بر حمایت گرایی تجاری یکجانبه دانسته و از این بابت ابراز نگرانی کرده است.
از دیدگاه کره جنوبی تلاش آمریکا بر این استوار است که باید حمایت های بیشتری از صنایع و شرکت ها و کارخانه های آمریکایی شود و شرایط به نحوی باشد که شغل های بیشتری برای آمریکایی ها ایجاد شود.
کره جنوبی تا اندازه ای تلاش کرده است تا این درخواست ها را جوابگو باشد و 13 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای پنج سال آینده در آمریکا در نظر گرفته است.
خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی و دیگر رسانه های کره ای درخواست ترامپ را در باره تکرار گفت و گوهای تجارت آزاد نادرست و غیرمنطقی و مصداق حمایت گرایی تجاری یکجانبه دانسته اند.