پس از اینکه رژیم صهیونیستی جمعه هفته گذشته با بستن مسجدالاقصی اجازه اقامه نماز جمعه را نداد، مفتی قدس اعلام کرد نماز جمعه این هفته باید در مسجدالاقصی برگزار شود.

به گزارش مرور نیوز، شیخ «محمد حسین» مفتی قدس، از تمامی اهالی قدس درخواست کرد برای ادای نماز جمعه خود را به مسجدالاقصی برسانند و در ادامه اعلام کرد نماز جمعه این هفته باید در مسجدالاقصی اقامه شود نه در محله‌ها و خیابان‌های نزدیک به آن.

بر اساس گزارش شبکه «الجزیره»، مفتی قدس در کنفرانس خبری روحانیون دینی در قدس که درباره تجاوزهای اخیر رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی برگزار شد، گفت: هر فرد مسلمان و فلسطینی که می‌تواند به سمت مسجدالاقصی بیاید؛ آنچه در قدس اتفاق می‌افتد پیامی با این محتواست که ملت فلسطینی با تمام طیف‌های مسلمان و مسیحی از دفاع از مسجدالاقصی دست برنخواهد داشت.

شیخ محمد حسین در ادامه هر تغییری در وضعیت تاریخی مسجدالاقصی را مردود دانست و گفت تمام این تعرض‌های صهیونیستی، ملت فلسطین را نخواهد ترساند و به دفاع از مسجدالاقصی و اقامه نزدیک نماز در آن ادامه خواهند داد.

«عزام الخطیب» مسئول اداره اوقاف اسلامی در مسجدالاقصی و قدس نیز گفت اداره اوقاف از ائمه مساجد درخواست کرده نماز جمعه را در مساجد نخوانند و به مسجدالاقصی بیایند.

وی در ادمه به تخریب برخی وسایل در مسجدالاقصی در پی یورش صهیونیست‌ها پرداخت و گفت رژیم صهیونیستی مسئول تمام این خرابی‌هاست.

جمعه گذشته سه جوان از طایفه آل‌جبارین اقدام به انجام عملیات شهادت طلبانه در مسجدالاقصی کردند که طی آن دو نظامی اسرائیلی کشته و چند تن دیگر زخمی شدند؛ مسجدالاقصی از آن زمان نا‌آرام است.