«دیوید بیتان» رئیس ائتلاف دولتی و عضو کنیست رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گفت، در تازه ترین اقدام خود تصمیم به ابقای گیتهای (دروازه های) الکترونیکی در مقابل ورودی های مسجد الاقصی گرفت.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه اسرائیلی «والا»، بیتان در جلسه کابینه کوچک اسرائیل گفت: برداشتن دروازه های الکترونیکی ورودی بیت المقدس به معنای آن است که حاکمیت اسرائیل بر مسجد الاقصی در معرض آزمایش قرار گرفته باشد، به همین دلیل تل آویو نباید تسلیم تهدیدهای جنبش حماس شود.
وی در پایان گفت: تصمیم اسرائیل برای برداشتن درهای ورودی، تبعات خطرناکی در خصوص هماهنگی های امنیتی و جلوگیری از عملیات (شهادت طلبانه) در بر خواهد داشت.
از سوی دیگر، در جلسه طولانی در مقر وزارت امورخارجه اردن در امان بین طرف اردنی با سفیر رژیم صهیونیستی درباره برداشته شدن درهای الکترونیکی نصب شده در ورودی مسجد الاقصی برگزار شد، بدون کسب نتیجه ای، پایان یافت.
سفیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل آویو حاضر است،‌به جای دروازه های الکترونیکی، دوربین در مرکز حرم بیت المقدس نصب شود که طرف اردنی ‌با قاطعیت درخواست رژیم صهیونیستی را رد کرد.
«ایمن الصفدی» وزیر امورخارجه اردن نیز روز پنجشنبه نسبت به تداوم تنش در بیت المقدس پس از تدابیر اخیر رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی هشدار داده بود.
در همین حال، درگیری پنجشنبه شب نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی با جوانان فلسطینی در اطراف مسجد الاقصی 42 زخمی برجای گذاشت که وضعیت جسمانی دوتن از آنها وخیم گزارش شده است.
این اقدام رژیم صهیونیستی پس از آن صورت گرفت که جمعه 16 تیرماه 96 در پی درگیری پلیس رژیم صهیونیستی با جوانان فلسطینی، چهار فلسطینی شهید شدند و دو صهیونیست نیز به هلاکت رسیدند.
کشته شدن دو سرباز اسرائیلی سبب شد تا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دستور بستن درهای مسجد الاقصی را به روی نمازگزاران صادر کند.
این اقدام که در 50 سال اخیر بی سابقه بوده است، واکنش های شدید مقام های کشورهای اسلامی و عربی به همراه داشته است.