روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات فعلی و سابق آمریکا اعلام کرد که دادستان کل آمریکا در مورد مسائل کلیدی کارزار انتتخاباتی دونالد ترامپ با سفیر سابق روسیه در آمریکا در زمان رقابت های انتخاباتی سال 2016 گفتگو کرده بود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی ان بی سی، یک مقام سابق آمریکا خاطرنشان کرد که ' جف سشنز' دادستان کل آمریکا و ' سرگئی کیسلیاک' سفیر سابق روسیه در آمریکا پیرامون مسائل مورد نظر کرملین در این رابطه گفتگو کرده اند. از جمله این مسائل موضع دونالد ترامپ در قبال موضوعات مرتبط با روسیه بود.
اذعان این مقام سابق آمریکا در مورد مذاکره سشنز با کیسلیاک، مغایر با موضع گیری پیشین وی مبنی بر عدم ارتباط با مقام روس بوده است.
'دونالد ترامپ' اخیرا با انتقاد از 'جف سشنز' گفته بود که اگر می دانست سشنز خود را از این پرونده کنار می‌کشد، هیچ‌گاه او را در سمت فعلی انتخاب نمی‌کرد.
سشنز یکی از نخستین سناتورهایی بود که پیش از انتخابات ریاست جمهوری از ترامپ حمایت کرد و همین امر موجب شد که رئیس جمهوری آمریکا این مسئولیت رسمی را به وی پیشنهاد کند.
با این حال به نظر می‌رسد اختلاف‌ها میان ترامپ و این عضو دولت در هفته‌های گذشته بالا گرفته است.
این اختلاف از آنجا آغاز شد که سشنز اسفند ماه گذشته در سنای آمریکا مدعی شد که در جریان رقابت‌های انتخاباتی، هیچ دیداری با مقام‌های روسی نداشته است.
بعدها رسانه‌ها به نقل از مقام‌های امنیتی فاش کردند که وی دستکم دوبار میزبان 'سرگئی کیسلیاک' سفیر روسیه در آمریکا بوده است. این رسوایی، ضربه سختی به دولت ترامپ آن هم پس از استعفای 'مایکل فلین' مشاور ارشد وی به اتهامی مشابه بود.
این گزارش در حالی مطرح شده است که ارتباط کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ با روسیه همچنان در محافل سیاسی این کشور مطرح بوده است. چندین کمیته کنگره در حال انجام تحقیقات درباره ارتباط مقامات کارزار انتخاباتی ترامپ با مسکو هستند.
دونالد ترامپ در حالی همچنان متهم به روابط پنهانی با مسکو است که هرگونه مداخله روسیه در انتخابات سال گذشته آمریکا را رد کرده است.
بسیاری از رسانه‌ها پرونده ارتباط احتمالی ترامپ با روسیه را در کنار بزرگترین رسوایی‌های تاریخ آمریکا قرار می‌دهند.