حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در گزارش 70 صفحه‌ای، اسناد و مدارک ارتباط مقامات و حزب حاکم این کشور با فتح الله گولن متهم کودتای سال گذشته را منتشر کرد.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از روزنامه حریت ترکیه، حزب جمهوری خواه خلق ترکیه از طریق انتشار این اسناد به اتهامات کمیته تحقیق کودتای 15 جولای 2016 مبنی بر این که این حزب با گروه گولن ارتباط داشته، پاسخ داد.
در گزارش حزب جمهوری خواه خلق ترکیه، مدارک و تصاویری از روابط صمیمی اعضاء و نمایندگان پارلمانی حزب حاکم عدالت و توسعه و شخص رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با فتح الله گولن همراه با ویدئوها و مصاحبه‌هایی منتشر شده است.
این حزب در گزارش خود در پاسخ به اتهامات اعلام کرد: دولت تلاش می کند که با بیان این گونه اتهامات مانع تقویت و قدرتمند شدن حزب مردمی جمهوری خواه خلق ترکیه شود.
به گزارش ایرنا، دولت و حزب حاکم ترکیه احزاب و فعالان سیاسی مخالف از جمله حزب جمهوری خواه خلق ترکیه را به همراهی و عضویت در گروه گولن و سازماندهی کودتای نافرجام سال گذشته متهم کرده بود.
کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه نیز در چندین نوبت، کودتای سال گذشته با کودتایی کنترل شده و با هماهنگی دولت و حزب حاکم و فرمایشی خوانده است.
دولت ترکیه با اشاره به فعالیت گروه گولن در بیش از 150 کشور جهان، از تعدادی از کشورها از جمله ترکمنستان خواستار توقف فعالیت گروه گولن و محاکمه عوامل آنها شده است.
ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به 'فتو' و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای(25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است.
در کودتای 15 جولای سال 2016 (25 تیرماه 1395) ترکیه 249 نفر کشته و 2 هزار و 193 نفر نیز زخمی شدند.