آژانس مهاجرت ملل متحد بر اساس آمار سال 2017 اعلام کرد که 111 هزار و 514 مهاجر و پناهنده تا این زمان در سال 2017 از طریق دریا خود را به اروپا رسانده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، آژانس مهاجرت ملل متحد بر اساس آمار سال 2017 اعلام کرد که 111 هزار و 514 مهاجر و پناهنده تا این زمان از سال میلادی جاری خود را از طریق دریا به اروپا رسانده‌اند.

این آژانس در بیانیه‌ای اظهار کرد: تعداد مهاجرانی که در سال 2017 میلادی وارد اروپا شده‌اند، از نصف تعداد سال گذشته در همین بازه زمانی بیشتر است و این نشان می‌دهد که دریا با تمام ناامنی‌هایش گزینه انتخابی مهاجران و پناهندگان است.

بنا بر اعلام آژانس مهاجرت ملل متحد، 85 درصد مهاجران و پناهندگانی که از طریق دریا وارد کشورهای اروپایی شدند، ایتالیا را برای زندگی انتخاب کرده‌اند و مابقی آنها به ترتیب وارد یونان، قبرس و اسپانیا شده‌اند؛ این درحالیست که تا اواسط ماه جولای 2016 میلادی، حدود 245 هزار مهاجر وارد این مناطق شده‌اند و هر روز تعداد مهاجرانی که این کشورها را برای ادامه زندگی خود انتخاب می‌کنند، در حال افزایش است.

بر اساس آمار آژانس مهاجرت ملل متحد، آخرین رقم مهاجران قربانی در دریای مدیترانه در سال جاری حدود 2 هزار و 400 نفر بوده است.

در سال 2016 میلادی نیز، بیش از سه هزار نفر از مهاجرانی که تلاش می‌کردند با عبور از دریای مدیترانه خود را به اروپا برسانند، در این دریا غرق شدند و به این ترتیب سال 2016 مرگبارترین سال برای این دسته از مهاجران بود.

سازمان مهاجرت ملل متحد با توجه به ادامه‌دار بودن مهاجرت پناهندگان از طریق دریا، خبر از افزایش مهاجرانی که قربانی دریا می‌شوند، داد.