روزنامه 'فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ' آلمان نوشت:سباستین کورتس وزیر امور خارجه اتریش از پیشنهاد وزیر خارجه آلمان درباره بازبینی کمک های اقتصادی و ضمانت های صادراتی در مورد ترکیه استقبال کرد.

به گزارش مرور نیوز، این روزنامه آلمانی افزود:کورتس به روزنامه 'ولت آم زونتاگ'گفت که اتحادیه اروپا باید در برخورد با ترکیه مصمم تر باشد و برای قطع مذاکرات الحاق ترکیه به این اتحادیه اقدام نماید.
این سیاستمدار حزب مردم اتریش گفت: ' اتحادیه اروپا در نهایت باید یک نگرش روشن بر ضد ترکیه اتخاذ کرده وتلاش کند ترکیه به جای پیوستن به اتحادیه اروپا ، به عنوان یک همسایه به همکاری با این اتحادیه بپردازد.
وی از این واقعیت که زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان خواسته است درباره وضعیت صادرات و کمکهای اقتصادی به ترکیه بازبینی شود، استقبال کرد.
بعد ازتشدید تنش ها در روابط آلمان وترکیه که هفته گذشته و در پی بازداشت بدون محاکمه چند فعال حقوق بشری از جمله 'پیتر اشتوتنر' شهروند آلمانی توسط دادگاهی دراستانبول، صورت گرفت، زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان اعلام کرد در حال تغییر جهت سیاست برلین در قبال آنکارا است.
وی یادآورشد که براساس این تغییرات، کمک های اقتصادی و ضمانت های صادراتی درمورد ترکیه مورد بازبینی قرار می گیرند. گابریل همچنین وعده داد که اتحادیه اروپا را در مورد کمک های تعهد شده به ترکیه تحت فشار بگذارد.
به گزارش فرانکفورترآلگماینه سایتونگ، کورتس گفت بازداشت فعالان حقوق بشرمانند پیتراشتویتنرودنیزیوسل روزنامه نگار آلمانی، خودسرانه وبسیار مشکوک است.
وی گفت: 'ارزیابی من این است که ترکیه تا به حال از اروپا فاصله گرفته است و اکنون بیش از پیش نیز از اروپا دور می شود .
این درحالی است که آلتمایر رئیس دفتر صدر اعظامی آلمان درباره محکومیت بیش از حد ترکیه هشدار داد وگفت:'اکنون درمنطقه ، ترکیه یکی از دموکراتیک ترین کشورهااست.برای مثال، اردوغان یک دیکتاتور نیست، زیرا درهمه پرسی اصلاح قانون اساسی در این کشور وی با 51 درصد آرا برنده شد. در حالیکه اگر وی دیکتاتور بود باید 90 درصد آرا را کسب می کرد .
این روزنامه آلمانی درادامه نوشت: از زمان کودتای شکست خورده در یک سال پیش در ترکیه ، اردوغان با مشت آهنین در برابر همه مخالفان ایستاده است ودرجریان این کودتا، دهها هزار نفر دستگیر شدند، بیش از صدها هزار نفر از مردم از خدمات مدنی رانده شده اند و دولت رسانه ها را ساکت کرده است .
آلتمایر تقاضا برای خروج ترکیه از ناتو را رد کرد و گفت 'یونان و ترکیه عضو ناتو هستند، و هر دو دولت با اینکه در 80 و 90 سال پیش کشورهایی دیکتاتوری بودند ، با این حال، هر دو در ناتو باقی مانده اند .