'ریامیزارد ریکودو' وزیر دفاع اندونزی روز پنجشنبه اعلام کرد که دولت این کشور قصد دارد 11 فروند جت جنگنده 'سوخو اس.یو 35' را برای تقویت دفاع هوایی خریداری کند.

به گزارش مرور نیوز، وزیر دفاع اندونزی پس از شرکت در یک نشست کابینه، گفت که این کشور براساس یک طرح مصوب جنگنده های سوخو را خریداری و سپس هواپیماهای بدون سرنشین تهیه می کند.
وی گفت که برای خرید جنگنده ها دو سال مذاکره شده است.
شرکت روس آبارون اکسپورت پیش از این تایید کرده بود که قرارداد فروش هواپیماهای جنگی سوخوی 35 با اندونزی در جریان است.
اواخر سال 2016 میلادی نیز برخی خبرها حکایت از آن داشت اندونزی احتمال دارد هواپیمای جنگنده 'ساب 39 گریپن' سوئد و یا جنگنده 'یورو فایتر تایفون' اروپا را جایگزین 'سوخوی 35' روسیه کند، اما اکنون جاکارتا خرید سوخوها را تایید کرد.
هواپیمای سوخوی 35 روسیه، یک جنگنده تک‌ کابینه تک ‌سرنشین، دو موتوره، چند منظوره و با قابلیت مانور بالاست که قیمت هر فروند آن بین 40 تا 65 میلیون دلار است.
براساس گزارش خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، وزیر دفاع این کشور در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای خرید هواپیماهای بدون سرنشین نیز دارید، اظهار داشت: دولت اندونزی به دنبال یک سازنده هواپیماهای بدون سرنشین است که هواپیماهای بدون سرنشین را با قیمت مناسب به فروش برساند و انتقال تکنولوژی را برای کمک به اندونزی به منظور دستیابی به این صنعت دفاعی ارائه دهد.
'ریامیزارد ریکودو' گفت که اندونزی تعداد کمی هواپیماهای بدون سرنشین را خریداری می کند و سپس آنها را توسعه می دهد.
وی اعلام کرد که این هفته از مقامات یک سازنده هواپیماهای بدون سرنشین دعوت می شود برای عرضه هواپیماهای بدون سرنشین به اندونزی سفر کنند.
براساس این گزارش، دولت اندونزی قصد دارد 6 فروند هواپیمای بدون سرنشین خریداری کند.
برخی گزارش ها حاکی است اندونزی این هواپیماهای بدون سرنشین را از چین خریداری خواهدکرد.