دولت آلمان در نظر دارد برای شناسایی بهتر عوامل ترور در این کشور طرح دوربین‌های نظارتی خودکار چهره با نرم افزارهای مدرن را در اماکن عمومی آلمان آزمایش کند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از نشریه "فوکوس" "آلمان"، وزارت کشور، پلیس آلمان و اداره فدرال پلیس جنایی آلمان می خواهند به مدت شش ماه با دوربین های نظارتی و نرم افزارهای کامپیوتری سیستم شناسایی خودکار چهره در اماکن عمومی را مورد بررسی قرار دهند.

انتقادات زیادی به این طرح دولت آلمان وارد شده و از قدم گذاشتن برلین در مسیر تبدیل شدن به یک دولت نظارتی سخن به میان آمده است.

یک سخنگوی پلیس برلین در این باره گفته است که شناسایی چهره کار ما را راحت تر می کند. منابع محدود پرسنلی به این ترتیب به صورت هدفمندتر مورد استفاده قرار می گیرد. ما نمی توانیم به همه جا نیرو اعزام کنیم.

سازمان های اجرا کننده این طرح این طور توجیه می کنند که این طرح عوامل حملات تروریستی را قبل از ارتکاب جنایت شناسایی کرده و از آن جلوگیری به عمل می آورد.

به گفته "توماس دمایزیر"، وزیر کشور آلمان جلوگیری از این گونه حملات تروریستی و جنایات دغدغه بزرگی برای ما است. اماکن عمومی ما باید امن باشند.

این طرح دولت آلمان با انتقادات گسترده‌ای روبرو شده است. رئیس کانون وکلای آلمان در این باره گفته است که در حال حاضر هیچ اساس قانونی برای توجیه شناسایی چهره در اماکن عمومی وجود ندارد.

در حال حاضر در سراسر آلمان حدود 9 هزار ایستگاه قطار با بیش از 6 هزار دوربین ویدئویی نظارت می شوند. رئیس کانون وکلای آلمان همچنین در این باره هشدار داده است که شهروندان از طریق این طرح های نظارتی احساس تزلزل و ترس بیشتر کنند.