وزارت خارجه آمریکا در نامه‌ای به سازمان ملل متحد، خروج این کشور از معاهده اقلیمی پاریس را اعلام کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از «رویترز»، وزارت خارجه آمریکا، جمعه در نامه‌ای به سازمان ملل، رسما خروج این کشور از معاهده اقلیمی پاریس را اعلام کرد.

وزارت خارجه آمریکا در این نامه یادآور شده است که تا پایان روند خروج از این معاهده همچنان در جلسات تغییرات اقلیمی سازمان ملل شرکت خواهد کرد.

با این حال، احتمال می‌رود روند خروج آمریکا از معاهده پاریس سه سال طول بکشد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، در راستای تحقق یکی از وعده‌های انتخاباتی خود اول ژوئن گذشته اعلام کرد که ایالات متحده از توافق آب‌وهوایی پاریس خارج می‌شود.

ترامپ مدعی شده که توافق پاریس «برای مردم آمریکا هزینه‌بر» است و براساس یک مطالعه انجام‌شده، اجرای این معاهده تا سال 2025 بیش از دو و نیم میلیون فرصت شغلی را در کشورش از بین می‌برد.

ترامپ با این حال، گفته بود که آمریکا آماده است که درباره این معاهده مذاکرات مجددی انجام دهد یا اینکه با سایر کشور ها بر سر دستیابی به یک توافق منصفانه در این خصوص وارد مذاکره شود.

وزارت خارجه آمریکا در این نامه ذکر کرده است: «همان‌گونه که رئیس‌جمهوری اعلام کرد، او آماده مذاکره مجدد درباره معاهده پاریس است به شرطی که شرایط جدید مطلوب کسب و کار، کارگران، مردم و مالیات دهندگان آمریکایی باشد.»

معاهده تغییرات آب‌وهوایی پاریس در سال 1915 و با حضور نمایندگان 196 کشور، درباره محدود کردن گرمایش زمین با کاهش تولید دی‌اکسید کربن و کاهش سوزاندن سوخت‌های فسیلی به امضا رسید.