سخنگوی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد جامعه بین‌الملل مسئول عواقب سرپوش گذاشتن بر جنایات ائتلاف متجاوز عربی و کشتار جمعی یمنی‌ها است.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از پایگاه خبری العهد، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش مردمی انصارالله یمن درباره‌ جنایاتی که روز جمعه در استان "صعده" اتفاق افتاد، واکنش نشان داد و خاطر نشان کرد: نظام عربستان و ائتلاف متجاوز عربی در سایه سرپوش‌گذاشتن‌های آمریکا بر جنایاتشان و چرب زبانی‌های سازمان ملل در توجیه این اقدامات، به جنایات خود در یمن که عموما نسل کشی است ادامه می‌دهند.

صبح روز جمعه هواپیماهای ائتلاف متجاوز عربی منطقه "محضه" در استان "صعده" را هدف قرار دادند و به کشتار گروهی یمنی‌ها پرداختند که در پی آن 9 زن و کودک کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.

در حمله هوایی دیگر سه شهروند یمنی که در خودرویی در شهرستان "رازح" سوار بودند مورد هدف حملات توپخانه‌ای قرار گرفتند و کشته شدند.

در این بیانیه آمده است که جامعه بین‌الملل مسئول پیامدهای ادامه سرپوش گذاشتن بر جنایات ائتلاف متجاوز عربی در یمن است و انتقام خون‌های ملت یمن که در استان‌های مختلف ریخته شده جز با پایداری و ثبات و ایستادگی در جبهه‌های نبرد برای حفاظت از کرامت و حاکمیت کشور گرفته نمی‌شود.

در بیانیه مذکور همچنین از نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی خواسته شده ضمن تشدید عملیات نظامی‌شان مواضع ائتلاف متجاوز عربی را هدف قرار دادند.

از سوی دیگر، منابع محلی در یمن از کشف دو هواپیمای جاسوسی منهدم شده متعلق به ائتلاف عربی، در شمال شرقی صنعاء خبر دادند.

یک منبع در استان صنعاء اعلام کرد: بقایای دو هواپیمای جاسوسی وابسته به ائتلاف متجاوز عربی در روستای "الحسف" در منطقه "وادی مسور" در شهرستان "جحانه" واقع در شمال شرقی صنعاء کشف شده است.

هنوز هیچ منبع نظامی درباره این که این هواپیماها توسط توپخانه‌های انصارالله ساقط شده‌اد یا خیر توضیحی نداده است.