هیأت نظامی 7 نفره افغانستان به سرپرستی سپهبد «محمد زمان وزیری» فرمانده تیپ 201 ارتش افغانستان در شهر پیشاور پاکستان با «نذیر احمد بت» فرمانده ارتش در حوزه ایالت خیبرپختونخواه دیدار کرد.

به گزارش مرور نیوز، هیأت نظامی 7 نفره افغانستان به سرپرستی سپهبد «محمد زمان وزیری» فرمانده تیپ 201 ارتش افغانستان در شهر پیشاور پاکستان با «نذیر احمد بت» فرمانده ارتش در حوزه ایالت خیبرپختونخواه دیدار کرد.
این ملاقات با حضور فرمانده نیروهای مرزی خیبرپختونخواه در مقر ارتش پاکستان در پیشاور صورت گرفت.
پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخواه نزدیک مرز افغانستان می‌باشد.
در این دیدار فرماندهان نظامی 2 کشور بر مدیریت مرز مشترک و هماهنگی برای مبارزه با تروریسم تروریسم تأکید کردند.

به گزارش دیلی اکسپرس ، تبادل نظر درباره اختلاف درباره نحوه مدیریت امور مرز مشترک و چالش‌های امنیتی از دیگر محورهای دیدار بین مقامات نظامی پاکستان و افغانستان بود.

چندی پیش قمر جاوید باجواه فرمانده ارتش پاکستان در ملاقات با عمرزاخیلوال سفیر افغانستان با وی درباره همکاری برای امنیت و مدیریت مرزهای مشترک تبادل نظر کرد.
پیش از این ژنرال «قمر جاوید باجواه» فرمانده ارتش پاکستان در بیانیه ای از آغاز عملیات حصارکشی در مرز با افغانستان در مناطق ناامن «باجور» و «مهمند» خبر داده بود.
مشاور امور خارجی نخست وزیر پاکستان در این زمینه گفته بود: مدیریت مرز مشترک با افغانستان برای مبارزه با تروریسم ضروری است بنابراین حصارکشی مرزی ادامه پیدا می‌کند.
دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد: طرح پاکستان برای حصارکشی و استفاده از سیم خاردار در مرز مشترک با افغانستان قابل قبول نیست و این طرح به مبارزه با تروریسم کمک نمی‌کند.
وزارت امور خارجه افغانستان با بیان اینکه اجرای این طرح فقط مردم دو کشور را از همدیگر دور می کند، تاکید کرد: دولت افغانستان بهترین راه برای مقابله با تروریسم را هدف قرار دادن لانه‌های آنها در خاک پاکستان و هماهنگی بیشتر میان کشورهای منطقه می‌داند.