معاون رئیس‌جمهور سوریه آمریکا را دشمن اصلی جهان عرب و دوست اصلی اسرائیل دانست.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نجاح العطار، معاون رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با هیئتی از پارلمان تونس به ریاست مبارکه البراهمی گفت: آمریکا دشمن اصلی جهان عرب و دوست اصلی اسرائیلی است که جنایات بسیاری را در حق مردم فلسطین انجام داده است. آمریکا همچنین دوست اصلی عربستانی است که جنگ ظالمانه‌ای را علیه یمن به راه انداخته و به جنایت و کشتار می‌پردازد.

وی گفت: ما اطمینان داریم که پیروزی سوریه علیه تروریسم به فضل قهرمانی‌های ارتش و مردم نزدیک است. غرب و صهیونیسم جهانی برای حمله به سوریه تلاش کردند چراکه آن‌ها ایمان سوریه به امت، اصول و عربیتش را می‌دانند و می‌دانند تا زمانی که سوریه پایدار است هرگز نمی‌توانند جهان عرب را شکست دهند. در سوریه ارتشی شجاع داریم که رئیس‌جمهوری شجاع و مقاوم دارند و او هرگز از حقوق جهان عرب و حاکمیت آن کوتاه نخواهد آمد.

العطار گفت: مردم تونس احساسات عمیقی درباره عربیت خود و ارتباط قوی با رهبرانشان دارند و این مسئله خود را در سفر هیئت‌های مختلف تونسی به سوریه و همبستگی‌شان با آن نشان می‌دهد. سوریه همچنان به دفاع از جهان عرب و حقوقش ادامه خواهد داد.

وی تأکید کرد: روابط سوریه و تونس پابرجاست اما ما خواهان روابط دیپلماتیک واقعی هستیم. پیروزی نزدیک است و تاریخ این پیروزی را ثبت خواهد کرد تا زمانی که شما به مبارزه خود و حمایت از سوریه در جنگ علیه تروریسم ادامه بدهید.

رئیس هیئت تونسی نیز گفت: ارتش سوریه به نیابت از تمامی جهان عرب با تروریسم می‌جنگد و سوریه بهای سنگین این جنگ را می‌پردازد به این دلیل که تسلیم دیکته‌های آمریکا نشده و توافق صلح با اسرائیل را امضا نکرده است.