رئیس سابق ام آی 5 هشدار داد که بریتانیا در 30 سال آینده با تهدید حملات تروریستی افراطی مواجه خواهد بود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از تلگراف، جاناتان اوانز که در سال 2013 از سمت مدیر کل ام آی 5 کناره گیری کرد معتقد است که این تهدید همانند یک معضل مربوط به نسل است که کنترل آن ده‌ها سال به طول خواهد انجامید.

اوانز همچنین اعلام کرد که حمله به پل وستمینیستر در سال جاری ممکن است تاثیر روحیه بخشی بر روی افراط‌گرایان گذاشته باشد.

مدیر سابق دستگاه جاسوسی داخلی انگلیس در گفتگو با رادیو بی بی سی گفت: تصور می‌کنم از جنبه تروریسم ما دستکم 20 سال با این مسئله درگیر هستیم. حدس من این است که ما در 20 سال بعدی نیز با این موضوعات مواجه خواهیم بود.

اوانز ادامه داد: به نظرم اصل این مسئله مشکلیا است که مربوط به نسلها است. زمانی که ام آی 5 را در 2013 ترک کردم، اگر از من سوال می‌شد پاسخ می‌دادم که احتمالا بدترین دوره تهدید القاعده را پشت سر گذاشته‌ایم. شاید این موضوع درست بوده باشد اما نه بعد از ظهور داعش با همان ایدئولوژی و نیروهای بسیار زیاد.

وی افزود: به نظرم تا 20 یا 30 سال آینده با تهدیدات تروریستی مواجه خواهیم شد و بنابراین به صورت کامل باید از کشور محافظت کرده و به انجام این کار ادامه دهیم.

اخیرا نیز خبری منتشر شد که یک واحد محرمانه داعش که مسئول حملات تروریستی به بروکسل و پاریس بود و در سوریه مستقر است، به دنبال اجرای یک موج جدید حملات در انگلیس است.

یک عضو داعشی که از سوی شبه‌نظامیان کرد در سوریه دستگیر شده است، افشا کرد که تروریست‌ها وقتی وارد مناطق تحت سلطه داعش می‌شوند، چگونه به عضویت این تیپ که به نام الخرساء مشهور است، در می‌آیند.

به گفته وی، این "انتحاری‌های آینده" پیش از بازگشت به کشورهای خود، یک برنامه آموزشی سنگین را در یک پایگاه سری می‌گذرانند.

به گفته این داعشی دستگیر شده، در حملات انجام شده در بروکسل و پاریس، مهاجمان توسط این تیپ آموزش دیده و سپس از سوریه عازم اروپا شده‌اند.