وزیر خارجه الجزائر با "پیچیده" خواندن بحران دیپلماتیک میان قطر و همسایگانش، تاکید کرد سفر دوره‌ای وی به منطقه خلیج فارس در چارچوب تلاش‌ها برای حل بحران نبوده است.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از روسیا الیوم، عبدالقادر مساهل، وزیر خارجه الجزایر که اخیرا به چند کشور منطقه سفر کرده بود، اعلام کرد، سفر دوره‌ای وی به تعدادی از کشورهای عربی در چارچوب طرح الجزایر پیرامون بحران قطر نیست.

مساهل در اظهارات خود در یکی از رسانه‌های محلی با بیان اینکه بحران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بسیار پیچیده است و حل و فصل آن نیازمند زمان زیادی است، گفت: الجزائر جزء اولین کشورهایی بود که در بیانیه‌ای خواهان حل سیاسی بحران دوحه از طریق گفت‌وگو و شورای همکاری کشورهای خلیج فارس شد.

وزیر خارجه الجزائر تاکید کرد، کشورش با همه کشورها و طرف‌ها روابط یکسان و خوبی دارد و در عین حال در امور داخلی آنها دخالت نمی‌کند.

وی این سفر دوره‌ای خود را "مفید" ارزیابی کرد و گفت، مقامات کشورهای عربی عزم و اراده قوی دارند تا به دور از راهکارهای تحمیلی از سوی بیگانگان، با هماهنگی و رایزنی چالش‌های موجود در منطقه را حل کنند.

مساهل اظهار داشت، در طی دیدارهایش درباره اصلاحات در اتحادیه عرب گفت‌وگو کرده و در ادامه افزود، اتحادیه عرب باید با تغییرات جغرافیای سیاسی و جغرافیای استراتژیک منطقه خود را سازگار کند به نحوی که با دیدگاه‌های الجزائر نیز هم‌خوانی داشته باشد.

وزیر خارجه الجزایر به دستور عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهور این کشور، سفرش به هشت کشور عربی منطقه با هدف بررسی بحران‌های موجود را از عربستان آغاز و با مسئولان عربستان، بحرین، امارات، قطر، عمان، اردن و مصر دیدارهایی برگزار کرد.