معاون رئیس‌جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری، خشونت‌های اخیر «شارلوتسویل» که سفیدپوستان نژادپرست حامی ترامپ شعله آن را روشن کردند را محکوم کرد.

به گزارش مرور نیوز، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری که روز یکشنبه (دیروز) به وقت محلی در «کلمبیا» برگزار شد، خشونت‌های چند روز اخیر در شهر « شارلوتسویل» را محکوم کرد.

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست گزارش کرد، پنس تصریح کرد که آمریکا دیگر تاب و تحمل نفرت را ندارد و معترضان افراطی از هر دو طرف را محکوم کرد.

روز شنبه صدها تن از هواداران «ملی گرایی سفید پوستان» و مخالفان آن‌ها در شارلوتسویل تجمع کرده و با یکدیگر درگیر شدند. در این تجمع که با شرکت گروه‌های نئونازی، سفیدبرتر پندارها، ملی‌گرایان افراطی و حامیان ترامپ برگزار شد، شعارهای تندی در حمایت از برتری آمریکا، نژاد سفید و علیه مهاجران داده شد. در این درگیریها 3 نفر کشته و 35 نفر نیز مجروح شدند.

به دنبال این حوادث، ترامپ طی بیانیه‌ای تنها گفته بود که خشونت در همه ابعاد آن محکوم است اما هیچ اسمی از عوامل و حامیان این درگیریها که اغلب آنها از هواداران خودش بودند نیاورده بود.

با این حال رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که ترامپ از روز گذشته در مقابل سوالات خبرنگاران درباره وقوع تنشهای نژادی در ویرجینیا از پاسخ به سوالات طفره رفته و شفاها حاضر نشده است که هواداران ملی گرایی سفیدپوستها را محکوم کند.

مقامات آمریکایی تحقیقاتی را درباره این خشونت‌های مرگبار در ویرجینیا آغاز کردند. این اعتراضات که سفیدپوستان نژادپرست حامی ترامپ آغازگر آن بودند، موجی از فشار را به دولت ترامپ وارد آورد تا موضع صریح و روشنی را علیه افراط‌گرایان راستگرا که از وفاداران اساس سیاسی رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا هستند، اتخاذ کند.