به دلیل وخیم شدن شرایط اقتصادی امارات، تقاضا برای خرید و اجاره املاک تجاری حدود 2 سال است که در این کشور بی رونق پیش می رود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از الزوایا، تقاضا برای املاک تجاری در امارات متحده عربی به دلیل رشد کند اقتصادی این کشور با کاهش روبرو شده است.

بررسی های انجام گرفته بر روی تقاضای فضای تجاری از قبیل دفتر کار، مغاره های خرده فروشی و فضای صنعتی در امارات متحده نشان می دهد که برای بیست و یکمین ماه متوالی روند نزولی به خود گرفته است.

به گفته تحلیلگران اقتصادی روند نزولی تقاضا برای املاک تجاری در امارات به رشد کند اقتصادی در این کشور بر می گردد و انتظار می رود بازار اجاره واحدهای تجاری برای یکسال آینده بی رونق باشد.

برآورد می شود که اجاره بها املاک تجاری در امارات تا 2 درصد کاهش داشته باشد؛ ضمن اینکه پیش بینی ها انجام گرفته حاکی از کاهش 15 درصدی قیمت املاک تجاری در 21 ماه اخیر در امارات دارد و روند خرید احتمالی این املاک توسط سرمایه گذاران خارجی منفی گزارش می شود.

بر همین اساس، اجاره واحدهای تجاری برای خرده فروشی در ماه گذشته میلادی در امارات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴.۵ درصد کاهش نشان می دهد.

بر پایه این گزارش، شرایط نامساعد اقتصاد کلان در «ابوظبی» منجر به بیکاری و کاهش تقاضا در املاک تجاری شده و واحدهای تجاری خالی در این شهر به اجاره نمی رسند و مجموع دفاتر تجاری خالی در حال حاضر 22 درصد از کل املاک تجاری را به خود اختصاص داده است و انتظار می رود این رقم افزایش پیدا کند.