وزیر نفت عراق از اجرای پروژه‌های بهداشتی – پزشکی و طرح‌های بشردوستانه عربستان از جمله احداث بیمارستان در بصره و بغداد خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، علی اللعیبی وزیر نفت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: عربستان چند طرح بهداشتی - پزشکی و بشردوستانه را با هزینه خود اجرا خواهد کرد که از جمله آنها احداث بیمارستان در بغداد و بصره و تخصیص تعدادی بورس تحصیلی در دانشگاه‌های عربستان و گشودن گذرگاه‌های مرزی و ایجاد مناطق آزاد تجاری است.

وی افزود: "تصمیم هیئت وزیران سعودی برای تشکیل کمیته هماهنگی بین عربستان و عراق گاهی مهم در مسیر تقویت و توسعه روابط دوجانبه بین دو کشور برادر است".

اللعیبی گفت: با ماجد القصبی وزیر تجارت و رئیس کمیته هماهنگی سعودی در شهر جده ملاقات کردم و با هم در خصوص یک سری اقدامات عملی برای پیشبرد روابط دوجانبه توافق کردیم. از جمله وزیر تجارت عربستان بزودی در سفر به با مسولان و بازرگانان و مسئولان ذیربط ملاقات خواهد داشت. ایجاد کارگروه، برگزاری نمایشگاها در بغداد و ریاض و مشارکت با غرفه‌های بارز در نمایشگاه بین المللی بغداد و نمایشگاه انرژی بصره از جمله دیگر توافق ها بود.

اللعیبی درباره ملاقات خود با عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی گفت: "وزیر برادر سعودی بر تمایل فراوان عربستان به توسعه روابط بین دو برادر و تلاش برای برداشتن گام های عملی به منظور رسیدن به شراکت واقعی و مکمل از طریق توافق روی یک بسته از پروژه های مشترک در همه زمینه ها تاکید کرد".

اللعیبی سه شنبه در صدر هیئتی بلندپایه از عربستان دیدن کرده بود.