سفیر قطر در ترکیه اعلام کرد که امارات با هدف بازگرداندن رژیم‌های دیکتاتور، از حرکت‌‌های ضد انقلاب حمایت می‌کرد.

به گزارش مرور نیوز، «سالم آل شافی» سفیر قطر در ترکیه در واکنش به اظهارات «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات در مصاحبه با روزنامه «جمهوریت» ترکیه که قطر را به ارتباط با طالبان، القاعده و گروه‌های افراطی متهم کرده بود، گفت که این ادعاها صحت ندارد و قطر همواره برای تحقق امنیت و ثبات در منطقه تلاش می‌کند.

در حال پیگیری حقوقی هک خبرگزاری قطر هستیم

وی افزود که ایفای نقش امارات در ایجاد بحران با قطر برای همه روشن است و تحقیقات فنی و حقوقی که ما با همکاری دستگاه‌های دولتی همچون دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) و آژانس جرائم ملی انگلیس انجام داده‌ایم نقش امارات برای هک کردن خبرگزاری قطر ثابت شده و ما اکنون در حال پیگیری اقدامات قانونی علیه امارات درباره این جرم هستیم.

به نقل از روزنامه القدس‌العربی، سفیر قطر در ترکیه همچنین اظهار داشت که امارات و بقیه کشورهای محاصره‌کننده قطر از ابتدا مخالفت خود با هر گونه میانجی‌گری خارجی را اعلام کردند و لذا این ادعا که موضع ترکیه باعث شد از میانجی‌گری محروم شود، صحیح نیست.

امارات نمی‌تواند تعیین کند چه کشوری پایبند به مبارزه با تروریسم است

سفیر قطر در ادامه درباره اظهارات قرقاش در خصوص ارتباط قطر با تروریسم و گروه‌های افراطی گفت که امارات شایستگی آن را ندارد که تعیین کند این کشور و آن کشور به مبارزه با تروریسم پایبند هستند یا خیر؟ بلکه جامعه جهانی و موسسات بین‌المللی و سازمان‌های مربوطه این مسئله را تعیین می‌کنند.

وی همچنین تصریح کرد که امارات با هدف بازگرداندن رژیم‌های دیکتاتوری، نظامی و مرتجع فاسد به قدرت، از جریان‌های ضد انقلاب حمایت کرد زیرا معتقد بود که این قبیل رژیم‌ها می‌توانند جلو امتداد یافتن انقلاب‌های (مردمی) را بگیرند و بر این اساس امارات و تعدادی از متحدان آن حدود 40 میلیارد دلار برای تثبیت کودتای نظامی در مصر هزینه کردند.

روابط امارات با ایران بسیار بیشتر از قطر است

سفیر قطر در ترکیه درباره این سخن قرقاش که گفته بود «ایران علت اصلی بحران با قطر نیست» گفت: حقیقت این است در ابتدای بحران، مقامات قطر می‌گفتند که علت اصلی بحران، رابطه قطر با ایران است اما زمانیکه مشخص شد سطح روابط قطر با ایران در میان اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس کمتر است و امارات رابطه زیادی با تهران دارد، سعی کردند از سخنان اولیه خود شانه‌خالی کنند.

درخواست امارات برای تعطیلی پایگاه نظامی ترکیه در قطر مسخره است

سفیر قطر در ترکیه در ادامه با ابراز تعجب از درخواست امارات برای تعطیلی پایگاه نظامی ترکیه در قطر گفت که این درخواست مسخره است، امارات که در خاک آن چند پایگاه نظامی خارجی وجود دارد، خواهان تعطیلی پایگاه نظامی ترکیه در دوحه و قطع روابط دفاعی بین قطر و ترکیه است و این مسخره است.