خبرها حاکی از آن است که یکی از داعشی‌هایی که خود را تسلیم ارتش لبنان کرده اطلاعات مهمی درباره نظامیان اسیر ربوده شده در سال 2014، به امنیت لبنان داده است.

به گزارش مرور نیوز، رسانه‌های لبنانی اعلام کردند پس از اعتراف تعدادی از داعشی‌های اسیر مقاومت، نهاد امنیت عمومی لبنان به ارتفاعات شرقی این کشور در مرز با قلمون غربی سوریه رفته است تا شاید ردی از نظامیان ربوده شده بیابد.

بر اساس گزارش وبگاه «دمشق الان»، یک هیأت نظامی به همراه «عباس ابراهیم» مدیرکل امنیت عمومی لبنان و با خودروهای صلیب سرخ به گذرگاه «الزمرانی» به ارتفاعات عرسال و «وادی‌حمید و وادی‌الدب» رفتند و این موضوع کاملا محرمانه نگه داشته شده است.

از سوی دیگر «احمد وحید العبد» یکی از سرکردگان داعش که خود را تسلیم ارتش لبنان کرده، اطلاعاتی درباره مکان دفن این نظامیان داده و اطلاعات تایید نشده حاکی از آن است که ممکن است این اجساد مذکور مربوط به نظامیان ربوده شده در سال 2014 باشد.

در ادامه این گزارش آمده است نیروهای امنیت عمومی لبنان و خودروهای صلیب سرخ به مکان دفن این اجساد رفته‌اند و اجساد مذکور برای انجام آزمایش دی‌ان‌ای به یکی از بیمارستان های بیروت منتقل شده‌اند.