رئیس جمهور آمریکا گفت: پاکستان با ادامه اقدامات خود در پناه دادن به افراط‌گرایان در آینده بسیار ضرر خواهد کرد زیرا این کشور به تروریست‌هایی پناه می‌دهد که با واشنگتن می‌جنگند.

به گزارش مرور نیوز در اسلام‌آباد،دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با اعلام استراتژی تازه این کشور برای افغانستان گفت: پاکستان با ادامه اقدامات خود در جای دادن تروریست‌ها و افراط گرایان در آینده بسیار ضرر خواهد کرد.
وی افزود: ما تا کنون میلیاردها دلار به پاکستان کمک کرده‌ایم اما آنها همچنان به افراط گرایان پناه می‌دهند.
ترامپ همچنین از تصمیم خود برای حمایت از دولت و ارتش افغانستان خبر داد و گفت: هند نیز شریک اقتصادی خوبی برای آمریکا است و ما از تلاش های این کشور برای استقرار امنیت در افغانستان تقدیر و تشکر می کنیم.

به گزارش دنیا نیوز ،ترامپ تأکید کرد: پاکستان به تروریست‌هایی که با آنها می جنگیم پناه داده است که این وضعیت را تحمل نخواهیم کرد.

وی افزود: ما می‌خواهیم پاکستان نقش خود را برای برقراری امنیت در افغانستان ایفا کند.

ترامپ اظهار داشت: بیش از 20 گروه شبه‌نظامی و افراطی در پاکستان فعال هستند که باید علیه این شبکه تروریستی وارد عمل شد.

چندی پیش ژنرال «جوزف وتل» فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا ضمن بازدید از وزیرستان شمالی گفت هماهنگی بین پاکستان و افغانستان برای برقراری امنیت در مرز مشترک اهمیت زیادی دارد که آمریکا روی این موضوع تأکید می‌کند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که «ژنرال جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا به اعضای کنگره این کشور گفت: پاکستان در سال 2016 به طور موثر علیه شبکه حقانی وارد عمل نشده به همین دلیل بخشی از کمک مالی به این کشور که 350 میلیون دلار است لغو می‌شود.

واشنگتن در حالی کمک مالی به ارتش پاکستان را لغو می‌کند که مقامات آمریکایی برای تعیین استراتژی خود در قبال پاکستان دچار اختلاف هستند همین موضوع تصمیم برای ادامه کمک مالی به این کشور و پیشبرد استراتژی تازه در افغانستان را پیچیده می‌کند.

از چندی پیش پاکستان و آمریکا بر سر مبارزه با تروریسم به ویژه اقدام علیه طالبان افغانستان و شبکه حقانی دچار اختلاف می‌باشند.

امجد شعیب کارشناس مسائل دفاعی پاکستان در این زمینه گفت: اسلام‌آباد نیازی به کمک مالی واشنگتن ندارد اما باید نقش این کشور در مبارزه با تروریسم پذیرفته شود.

وی افزود: آمریکا سیاست دوگانه در قبال پاکستان اتخاذ کرده این در حالی است که فداکاری اسلام‌آباد در مبارزه با تروریسم انکار ناپذیر است که واشنگتن باید این موضوع را بپذیرد.