قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی در پی ضعیف شدن ارزش دلار که تقاضا برای این فلز ارزشمند را تقویت کرد، اندکی افزایش یافت.

به گزارش مرور نیوز، قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۲۸۵.۴۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته ۰.۵ درصد کاهش داشت.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۲ درصد کاهش یافت و در ۱۲۸۸.۷۰ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه ۵.۷۰ دلار یا ۰.۴ درصد کاهش نشان داد و در 1291 دلار بسته شد.

بازارهای سهام آسیا روز چهارشنبه با دنبال کردن روند صعودی بازارهای جهانی به سطح بالاتری صعود کردند. دلار پس از اظهارات دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که خطر تعطیلی دولت را بر انگیخت، در برابر ین ژاپن کاهش یافت. ترامپ در اجتماعی در آریزونا خطاب به حامیانش گفت: دیوار در مرز مشترک با مکزیک را خواهد ساخت.

در سایر بازارها، سرمایه‌گذاران منتظر نشست سالانه روسای بانک‌های مرکزی جهان در جکسون هول وایومینگ هستند که روز پنج شنبه آغاز می‌شود و در آن جانت یلن رییس بانک مرکزی آمریکا و ماریو دراگی رییس بانک مرکزی اروپا درباره دورنمای سیاست پولی و نرخ‌های بهره سخنرانی خواهند کرد.

به گفته مارک تو، مدیر تحقیقات در گروه مالی وینگ فانگ هنگ کنگ، اکثر سرمایه‌ گذاران در حال حاضر بدنبال اشاراتی از نشست جکسون هال درباره‌ روند سیاست پولی بانک‌های مرکزی بزرگ جهان هستند. وی با اشاره به ابهامی که پیرامون دولت ترامپ و وعده‌های اقتصادی وی وجود دارد، آنچه از طلا در شش ماه گذشته حمایت کرده، ریسک گریزی بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، نرخ‌های بهره بالاتر دلار را تقویت کرده و بازده اوراق قرضه را بالا می‌برد و قیمت طلا را با افزایش هزینه نگهداری این فلز که سود دهی ندارد تحت فشار قرار می‌دهد.

به گفته ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت INTL FCStone، طلا تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به پایین ماندن نرخ تورم ممکن است به قیمت بالاتری صعود کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۶.۹۹ دلار رسید و هر اونس پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش ۹۷۵.۵۰ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری پس از این که روز سه‌شنبه به 940 دلار که بالاترین قیمت در 16 سال گذشته بود صعود کرد، روز چهارشنبه ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۹۲۴.۵۰ دلار رسید.