رهبر «حزب دموکرات های آزاد» آلمان تداوم اعزام نیرو به افغانستان را ناکارآمد دانست و گفت که اعزام نیرو به افغانستان راه حل بحران این کشور نیست.

به گزارش مرور نیوز به نقل از «دویچه وله»، «کریستین لیندنر» رهبر «حزب دموکرات‌های آزاد» موسوم به (اف.دی.پی) اظهار کرد که آلمان در درازمدت قادر به اعزام نیروهای نظامی به افغانستان نیست.

لیندر که نامزد ارشد حزب خود در انتخابات پارلمانی آلمان نیز هست، در توضیح این موضوع گفت که اهدافی که پیش از این در افغانستان تعیین شده بود، به نتیجه نرسیده است.

وی همچنین هدف دولت‌های گذشته آمریکا برای تبدیل افغانستان به یک دموکراسی غربی را به لحاظ فرهنگی و اجتماعی بلندپروازانه خواند.

این در حالی است که بیش از 16 سال از حضور نظامیان آمریکایی و نیروهای ناتو در افغانستان می‌گذرد و دونالد ترامپ اخیرا در اعلام استراتژی جدید خود از اعزام نظامیان بیشتر آمریکایی به افغانستان خبر داده است.

از سوی دیگر نیز ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان صبح امروز در یک کنفرانس خبری اظهار کرد که دستور برای اعزام نظامیان بیشتر به افغانستان صادر شده است.

وی با اشاره به تقویت نیروی هوایی افغانستان و خطاب به طالبان تصریح کرد: دشمن در میدان جنگ هرگز برنده نخواهد شد و گزینه‌ای به غیر از مصالحه نخواهد داشت.

پیش از این نیز ترامپ در سخنرانی اعلام استراتژی خود تصریح کرد که جزئیات استراتژی و حتی شمار نظامیان اعزامی به افغانستان نیز فاش نخواهد شد.