یکی از مسئولان بلندپایه قطر با تاکید بر اینکه محاصره قطر تاثیرات منفی بر روی کشورهای منطقه خلیج فارس گذاشته، اعلام کرد دیگر زمان آن فرا رسیده که این محاصره پایان یابد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از النشره، سیف بن احمد آل ثانی، مدیر دفتر ارتباطات دولتی قطر اعلام کرد، تلاش‌های کشورهای عربستان، امارات، مصر و بحرین در خصوص قانع ساختن دولت‌ها برای محکوم کردن دوحه با شکست روبرو شده و وقت آن رسیده که به محاصره قطر پایان دهند.

آل ثانی در سلسله پیام‌های خود در صفحه رسمی‌اش در توئیتر نوشت، بیش از 80 روز از محاصره غیر قانونی قطر می‌گذرد و کشورهای محاصره کننده سعی در انتشار تبلیغات مغرضانه برای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی دارند.

مدیر دفتر ارتباطات دولتی قطر اظهار داشت، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس میلیون دلارها برای رسانه‌های خود در یک کمپین سیستماتیک جهت تخریب قطر هزینه کردند، در حالی که دوحه اموال خود را صرف منافع مردم و آموزش آنها به طور ویژه کرده است.

وی در ادامه افزود، هجمه‌های مغرضانه رسانه‌ای کشورهای محاصره کننده، حقائق را تغییر نمی‌دهد، همانطور که این هجمه‌ها در حل مسائل تروریسم شکست خوردند.

سیف آل ثانی تاکید کرد، کشورش یکی از اعضای اصلی در ائتلاف بین‌المللی مبارزه با تروریسم است و به همین خاطر با آمریکا یادداشت تفاهم امضا کرده است و این مساله‌ای است که کشورهای محاصره کننده به آن توجه ندارند.

وی تصریح کرد، بحران کشورهای عربی تمامی ملت‌های کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را با خودشان و با کشورهای دیگر در سختی و تنگنا قرار داده و وقت پایان بخشیدن به این محاصره فرا رسیده است.

عربستان، امارات، بحرین و مصر و از پنج ژوئن 2017 همه ارتباطات زمینی، دریایی و هوایی خود با دوحه مرا قطع کردند.

چهار کشور مذکور مقامات قطر را به حمایت از "تروریسم" و برهم زدن ثبات منطقه متهم کردند اما قطر با تاکید بر اینکه این اقدامات آنها بدون توجیه است و ادعاهای آنان هیچ اساسی ندارد،آن را رد کرد.

دوحه و واشنگتن در 11 ژوئیه برای همکاری در راستای مبارزه با تامین بودجه تروریسم یادداشت تفاهم امضا کردند.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه ایالت متحده تاکید کرد که قطر به تعهدات خود در راستای این تفاهم پایبند است.

اقدامات کشورهای محاصره کننده در ابتدا تاثیرات منفی اقتصادی بر روی قطر گذاشت اما براساس ارقام رسمی اقتصادی که اخیرا اعلام شده، استانداردهای اقتصادی قطر خیلی سریع به تعادل و توازن خود بازگشتند.