یک نشریه آلمانی نوشت که دولت ترکیه قصد دارد تا دارایی‌های وابستگان به فتح‌الله گولن را به اتهام دست داشتن در کودتای نافرجام 2016، مسدود کند.

به گزارش مرور نیوز، نشریه آلمانی اشپیگل نوشت که آنکارا مدتی است که تلاش می‌کند تا دارایی‌های مربوط به جنبش «فتح‌الله گولن»، اپوزسیون آمریکانشین و اعضای این جنبش را در آلمان مسدود کند.

این نشریه نوشت که در همین راستا بهار گذشته، فهرستی از 80 تبعه ترک در آلمان که احتمالا به جنبش گولن ارتباط داشته‌اند، تسلیم وزارت خارجه آلمان شد.

آنچه تاکنون اعلام شده بود این بود که قرار است این افراد برای بررسی احتمال دست داشتن در اقدامات جنایی تحت پیگرد قرار گیرند و به همین دلیل هم چندین فهرست تحویل وزارت خارجه آلمان شده و علاوه بر این موارد، مقامات ترکیه‌ای تلاش کرده‌اند تا بر همکاران آلمانی خود اعمال نفوذ کنند.

با این حال، دولت آلمان درخواست دولت ترکیه را برای اقدام مالی علیه این افراد، رد کرده است. از این رو وزارت خارجه در اواخر ماه ژوئن پیامی را برای آنکارا فرستاد و درخواست آنان را فاقد هر گونه مبنایی اعلام کرد.

به دنبال کودتای نافرجام در ترکیه، دولت این کشور اقدامات گسترده‌ای علیه وابستگان «فتح‌الله گولن» انجام داده است. گولن و هوادارنش متهم به دست داشتن در کودتای نافرجام سال گذشته در ترکیه هستند. گولن این اتهامات را رد کرده است.