در حالی که رژیم صهیونیستی به دنبال ترور دبیرکل حزب الله لبنان است، اما این بار و در پی سفر محرمانه دبیرکل حزب الله به دمشق ادعا کرد که سفرهای محرمانه وی تحت رصد این رژیم قرار دارد و از این سفر مطلع بوده است.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از روزنامه مستقل رای الیوم، بر اساس برآوردهای رسمی اسرائیل، دستگاه‌های امنیتی مختلف در این رژیم تاکید کرده‌اند که حزب الله دشمن درجه یک برای این رژیم است و پس از حزب الله، ایران قرار داشته و جنبش حماس فلسطین نیز در جایگاه سوم است. علاوه بر آن، نهادهای سیاسی و امنیتی اسرائیل تاکید کرده‌اند که فرد تحت پیگرد شاخه‌های امنیتی اسرائیل، شخص سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله است که پس از پایان جنگ دوم لبنان در اوت ۲۰۰۶، به محض اینکه اراده کند، از مقابل دیدگان پنهان می‌شود چراکه می‌داند و یقین دارد که اسرائیل به دنبال از بین بردن او است.

در حال حاضر و پس از گذشت 11 سال از این جنگ که با شکست سختی برای اسرائیل پایان یافت، دستگاه‌های امنیتی اسرائیل در تلاش هستند تا بر شکست خود در ترور سید حسن نصرالله سرپوش بگذارند و مدعی هستند که وی در راس فهرست افراد تحت تعقیب نیست.

اخیراً سیدحسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود فاش کرد که به دمشق رفته و با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه جهت کسب موافقت دمشق برای توافق میان حزب الله و داعش دیداری داشته است و دبیرکل حزب الله با اعلام این امر، مقامات امنیتی اسرائیل و در راس آنها دستگاه موساد را به چالش کشید، چراکه سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی نتوانست رفت‌وآمد سید حسن نصرالله و سفر یک ساعت و نیمه او تا دمشق را رصد کند.

با وجود اینکه رسانه‌های اسرائیلی بدون استثناء به نفع این رژیم به پوشش خبری می‌پردازند، اما منابع امنیتی در تل‌آویو روزنامه کثیرالانتشار یدیعوت آحارونوت را برای انتشار توجیه شکست سخت خود انتخاب کردند. در این راستا، سمدار بیری، یک شرق شناس و تحلیلگر امور خاورمیانه در این روزنامه عبری زبان به نقل از منابع امنیتی "عالی رتبه" مدعی شد که اسرائیل از سفر سید حسن نصرالله به دمشق مطلع بوده است. وی با خباثت شناخته شده‌ای این سوال را مطرح کرد، چه نیازی به سفر وجود داشت؟ آیا سید حسن نصرالله نمی‌توانست با یک تماس تلفنی با اسد موافقت وی را برای توافق با داعش بگیرد؟

منابع امنیتی اسرائیل نیز مدعی شدند که سید حسن نصرالله زمانی که از مخفیگاه محرمانه‌اش خارج می‌شود، لباس مبدل بسیار شبیه به تجار را می‌پوشد و وی زمانی که به این باور رسید که سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی دیگر به او توجهی ندارد، این هراس را پیدا کرد که دشمنان وی در لبنان با شلیک گلوله یا با خودروی بمب گذاری شده او را ترور کنند و به همین دلیل، دبیرکل حزب الله بر حفظ جان خود در مقابل دشمنان داخلی "که تعدادشان زیاد است"، تاکید دارد.

این منابع اسرائیلی مدعی شدند، سید حسن نصرالله در تیررس سازمان جاوسوسی اسرائیل است و با این وجود، زمانی که یک مخفیگاه برایش ناخوشایند شود، به مخفیگاه دیگری می‌رود و سه مخفیگاه در ضاحیه جنوبی بیروت وجود دارد.

علاوه بر آن، منابع اسرائیلی مدعی شدند تل آویو از عمد این پیام را به سید حسن نصرالله رساند که سفرهای محرمانه وی به تهران و دمشق از سوی سازمان جاسوسی اسرائیل رصد می‌شود اما اسرائیل درصدد ترور وی نیست و گروهی از موساد را برای ترور وی اعزام نکرده است.

بر اساس آنچه که مطرح شد، بیری، این تحلیل گر اسرائیلی به نقل از منابع آگاه در تل آویو مدعی شد، هیچ یک از مسئولان اسرائیلی نه در سطح سیاسی و نه در سطح نظامی به سخنان اخیر سید حسن نصرالله مبنی بر سفرش به دمشق اهمیت نمی‌دهند!

بیری گفت، مساله قابل توجه در این خصوص، این است که اسرائیل تحرکات سید حسن نصرالله را زیر نظر داشته و از این سفر مطلع بوده است، اما هیچ گامی را برای ضربه زدن به وی اتخاذ نکرد که این گام سوال‌های بسیاری را ایجاد می‌کند.

یدیعوت آحارونوت مدعی شد که جاسوسانی هستند که برای اسرائیل کار می‌کنند و تحرکات سید حسن نصرالله را دنبال می‌کنند و در تلاشند تا از جزئیات تحرکات او آگاه شده و از نزدیک تحت نظر داشته باشد و عملاً این جاسوسان سفر خارجی اخیر سید حسن نصرالله به سوریه را به تل‌آویو اعلام کردند اما اسرائیل او را هدف قرار نداد.

همین منابع همچنین مدعی شدند که سید حسن نصرالله لباس مبدلی به تن داشت و تعداد زیادی از محافظان و خودروها وی را همراهی کردند و وی از ضاحیه جنوبی به دمشق رفت.

منابع نیز مدعی شدند که توافقی که سید حسن نصرالله با داعش کرد، هدف اول و آخر آن پاکسازی آن مکان از تروریست‌ها بود تا ایرانی‌ها در مناطقی که داعشی‌ها از آنجا بیرون رانده شده‌اند، برای بلند مدت مستقر شوند.

این تحلیلگر اسرائیلی سخن خود را این‌گونه پایان داد که عبدالله دوم، پادشاه اردن زمانی که چند سال قبل نسبت به نیمه هلال تحت کنترل تهران که شامل ایران، سوریه، عراق و لبنان می‌شود صحبت کرد، اشاره‌ای صادقانه‌ و دقیق را مطرح نمود.