یک سند فاش شده نشان می‌دهد که دولت لندن قصد دارد پس از خروج از اتحادیه اروپا، محدودیت‌های بیشتری را برای ورود شهروندان اروپایی به این کشور اعمال کند.

به گزارش مرور نیوز، یک سند فاش شده که در وبسایت گاردین منتشر شده حاکی است که بریتانیا قصد دارد محدودیت هایی را برای ورود کارگران اروپایی با مهارت پایین وضع کند.

این گزارش نشان می دهد که دولت لندن همچنین در نظر دارد تا ورود اعضای خانواده اروپایی هایی را که در بریتانیا زندگی می کنند، محدود نماید.

این سند 82 صفحه‌ای شامل پیشنهادات وزارت کشور بریتانیا برای مدیریت سیاست های مهاجرتی پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا است. یکی از مهمترین اختلافات لندن و بروکسل برای دستیابی به توافق برگزیت، سیاست های مهاجرتی است و ظاهرا لندن قصد دارد پس از خروج از اتحادیه اروپا، آزادی جابجایی نیروی کار و سایر شهروندان اروپایی به این کشور را قطع کند.

دولت بریتانیا از یک سیستم دوگانه برای شهروندان اروپایی که قصد ورود به این کشور را پس از برگزیت دارند، حمایت می کند. بر اساس طرح پیشنهادی وزارت کشور بریتانیا، شهروندان اروپایی که قصد اقامت طولانی مدت در بریتانیا را دارند باید درخواستی را برای کسب اقامت دو ساله به وزارت کشور ارائه دهند.

کسانی که نیروهای کار با مهارت بالا شناخته شوند، این اجازه را خواهند داشت تا درخواست اقامت 5 ساله را به مقام های مهاجرتی بریتانیا ارائه دهند.

دولت بریتانیا همچنین قصد دارد محدودیت های بیشتری را برای ورود اعضای خانواده شهروندان اروپایی که در این کشور زندگی می کنند، اعمال نماید.

این گزارش افزود: تغییرات مهاجرتی شامل مرزهای بریتانیا نیز خواهد شد و همه شهروندان اروپایی که قصد ورود به بریتانیا را دارند باید با روادید اقدام به سفر کنند. این در حالی است که شهروندان اروپایی هم اکنون می توانند با یک کارت شناسایی وارد بریتانیا شوند.

بریتانیا قصد دارد تا 29 مارس 2019 میلادی رسما از اتحادیه اروپا خارج شود. طرح های پیشنهادی دولت بریتانیا برای اعمال محدودیت های مهاجرتی با انتقادات گسترده ای روبرو شده است.

صدیق خان شهردار لندن از حزب کارگر در این باره گفت: این سند مسیر لازم برای یک برگزیت سخت را هموار خواهد کرد و این سیاست ها به ضرر خانواده های اروپایی خواهد بود.