یک گروه حقوق بشری خواستار اعمال تحریم‌های هدفمند و ممنوعیت فروش سلاح علیه ارتش میانمار به خاطر بحران مسلمانان روهینگیا شده است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز، در حالی که آمارهای سازمان ملل نشان می دهد بیش از 410 هزار مسلمان روهینگیا از آغاز موج تازه خشونت ها به بنگلادش فرار کرده اند، دیدبان حقوق بشر خواستار اعمال تحریم های هدفمند و تحریم تسلیحاتی علیه میانمار در واکنش به این بحران شده است.

دبیر کل سازمان ملل و مقام های ارشد حقوق بشر این سازمان، میانمار را به خاطر اجرای عملیات نظامی ظالمانه و پاکسازی قومی در استان راخین محکوم کرده است.

دولت میانمار مدعی است که نیروهای امنیتی این کشور در حال مبارزه با شبه نظامیان روهینگیا هستند. ولی مسلمانان روهینگیا که به بنگلادش فرار کرده اند، از آتش سوزی و کشتار وسیع مسلمانان توسط نیروهای امنیتی میانمار خبر می دهند که هدف اصلی از این اقدامات مجبور کردن مسلمانان برای ترک استان راخین بوده است.

دیدبان حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی میانمار به خاطر اعمال خشونت علیه مسلمانان از سوی رهبران جهان محکوم شده اند و اکنون وقت آن فرارسیده است تا تدابیر سختگیرانه‌ای علیه ژنرال های میانمار اعمال شود.

این بیانیه افزود: شورای امنیت سازمان ملل و کشورهای مربوط باید تحریم های هدفمند و ممنوعیت فروش سلاح به ارتش میانمار را اعمال کنند تا این کشور به پاکسازی قومی پایان دهد.