«عدنان فیحان» رئیس دفتر سیاسی جنبش «عصائب أهل الحق» عراق در سخنانی گفت: آمریکا برای تضعیف حشد شعبی، به دنبال تفرقه افکنی میان این گروه و پیشمرگه است.

به گزارش مرور نیوز و نقل از پایگاه «بغداد الیوم»، «عدنان فیحان» رئیس دفتر سیاسی جنبش «عصائب أهل الحق» عراق در سخنانی از تلاش آمریکا برای تضعیف نیروهای حشد شعبی خبر داد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: ایالات متحده آمریکا با تفرقه افکنی میان حشد شعبی و پیشمرگه به دنبال اجرایی ساختن پروژه تضعیف حشد شعبی است.

فیحان همچنین تصریح کرد: دولتمردان آمریکایی به دنبال آن هستند تا از طریق به راه انداختن جنگ میان حشد شعبی و پیشمرگه هدف خود را به ثمر بنشانند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمایت های رژیم صهیونیستی از همه پرسی استقلال اقلیم کردستان از دولت مرکزی بغداد، اظهار داشت: متأسفانه مسعود بارزانی به حمایت صهیونیستها دل خوش کرده است و تصور می کند که تل آویو می تواند تضمین بین المللی جهت تحقق خواسته اقلیم کردستان به اربیل اعطا کند.

فیحان همچنین با انتقاد از مواضع آمریکا در قبال همه پرسی استقلال اقلیم کردستان گفت: ترامپ هیچگاه مواضع شفاف و دقیقی را در قبال همه پرسی اتخاذ نکرده است.