سرویس بین الملل- گزارش جدید یک موسسه آمریکایی درباره مغرب عربی، اوضاع این منطقه را آشفته ارزیابی کرده و درباره تکرار وقایع موسوم به بهار عربی در این حوزه هشدار داده است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از العالم، مرکز آمریکایی «اینتر پرایز» اعلام کرده که کشور های مغرب، موریتانی و الجزایر، در معرض ناآرامی قرار دارند و موج دوم بهار عربی این مناطق را در می نوردد.

بنا بر این گزارش، موریتانی نخستین کشوری است که احتمال بروز ناآرامی در آن وجود دارد و پس از آن الجزایر با این خطر مواجه خواهد بود.

در گزارش اینترپرایز به نقل از یک افسر ارتش آمریکا که مسؤول اعزام نیرو به خاورمیانه و شمال آفریقاست، آمده است: پس از موریتانی، الجزایر دومین کشوری است که به نابسامانی اقتصادی و سیاسی و امنیتی دچار است و جنوب آن به پایگاهی برای القاعده تبدیل شده است.

به نوشته رأی الیوم، الجزایر مرکز جدید وقایع بهار عربی در آینده نزدیک خواهد بود و در معرض تجزیه قرار دارد، چرا که چندین خطر از هر سو آن را تهدید می کند.

بنا بر گزارش اینترپرایز، وضعیت جانشین عبدالعزیز بوتفلیقه در هاله ابهام است و بوتفلیقه نیز از سوی تندروها که با ادامه حکومت وی موافق نیستند، در معرض تهدید قرار دارد.